11 juli 2017 - Dagje Dresden

11 juli 2017 - Dresden, Duitsland

Vanmorgen na een lekker ontbijt de stad ingetrokken en foto's gemaakt van de mooie gebouwen in het oude deel van de stad, het is een aaneenschakeling van mooie gebouwen die vaak al mooi zijn gerestaureerd, maar ook nog veel werk kunnen gebruiken. Lekker rond gezworven door de start, lekker koffie gedronken met wat lekkers er bij. Het motregent een beetje helaas gaat het later wat harder, het is echter niet koud. We zoeken maar even de winkels op in de overdekte centra. Tussen de middag eten we ook in een klein foodcourt een broodje en een Duitse Frikadelle (gehaktbal), Hierna gaan we naar de overkant van de Elbe om daar ook één en ander te bekijken. Rond een uur of vijf zijn we weer teug op de kamer. Rond half zeven gaan we weer op pad om iets te eten. Vanavond pizza L'osteria. Wel een beetje groot blijkt (ruim 50 cm doorsnede), ik krijg hem dus ook niet op, Berty wel (op een paar korsten na). Hierna moeten we de pizza laten zakken en gaan een stuk wandelen langs de Elbe. Voor we naar de kamer terug gaan zakken we nog ergens op een terras neer. TE9A9560   TE9A9554   IMG_0556

1. Jan en Bartje:
    12 juli 2017
    Dresden is mooi weer hersteld Nog een fijne vakantie