25 t/m 27 juli - Salzburg

27 juli 2017 - Salzburg, Oostenrijk

Dinsdagmorgen verlaten we Wenen weer, nu blijven we in Oostenrijk, we gaan naar Salzburg. We rijden vandaag eerst naar Hallstatt, een plaatsje zo’n 80 kilometer onder Salzburg. We rijden via de snelweg A1, maar na halverwege ontvangen wij het bericht dat er iets is gebeurd op de snelweg en we kunnen deze beter verlaten. Onze nieuwe route gaat nu via binnenwegen via Gmunden en Ischl naar Hallstatt. Mooi draaien door de bergen en langs enkele meren met prachtige vergezichten lekker rijden. Rond een uur of twee komen we aan in het kleine plaatsje aan het meer, we zijn niet de enigen want het is hier super toeristisch, het is blijkbaar het plaatsje waar de meeste foto’s gemaakt worden. Het stikt er van de aziaten die ook heel veel plaatjes schieten. Het is hier heel mooi, mooie gebouwen en vergezichten. We eten hier iets en lopen ook door het dorpje. Rond half rijden we verder naar GrossGhain het plaatsje waar ons hotel zich bevind, net buiten Salzburg. We gaan even naar de kamer en even later gaan we eten in het hotel. We hebben hier lekker gegeten, ondertussen is het gaan regenen en ook de vooruitzichten voor morgen zien er niet goed uit.

Als we woensdagmorgen wakker worden regent het inderdaad, en het is geen motregen, we besluiten vandaag niet naar Salzburg Centrum te gaan, maar om enkele shoppingcentra aan de buitenkant van de start te bezoeken want ons helemaal nat te laten regenen deze lijkt ons niet wat. We vermaken ons deze dag dus in centra, winkelen wat, drinken en eten er iets. Rond een uur of vijf keren we weer terug naar onze kamer. Een rustig dagje dus.

Donderdagmorgen ziet het weer er al weer een stuk beter uit, en we gaan na het ontbijt nu wel onderweg naar het centrum van Salzburg om daar het centrum te gaan ontdekken. We lopen wat rond in het centrum en gaan met een treintje boven naar de burcht die boven de stad uit torent. Hier hebben we een prachtig overzicht over de stad waar Mozart is geboren. Als we weer beneden zijn lopen we langs het huis waar Mozart is geboren en waar hij later heeft gewoond. Na de lunch hebben we de belangrijkste dingen in het centrum toch aardig gezien en besluiten we de auto te pakken en de omgeving te verkennen. We rijden Duitsland binnen en rijden via Berchtesgaden naar Königssee. Hier parkeren we de auto op de grote parkeerplaats en we lopen door het toeristische dorpje. Het ziet er hier prachtig uit, een mooi dorpje aan een even zo mooi meer dat heel helder is. Königssee is ook bekend om haar bobsleebaan waar vorig jaar nog werd gestreden voor de wereldtitels. Rond een uur of vier rijden we weer terug naar ons hotel, waar we rond vijf uur aan komen. Even lekker luieren op de kamer waarna we vanavond weer gaan eten in het hotel. Dan zit onze vakantie er bijna op, want morgen rijden we naar Worms en zaterdag door naar huis. Maandag mag ik dan weer aan het werk.     Hallstatt   Hallstatt   Hallstatt  Salzburg   Salzburg, burcht   Königssee   Helder water in Königssee   De bobsleebaan in Königssee