maandag 10 juli - van Braunschweig naar Dresden

10 juli 2017 - Dresden, Duitsland

Omdat we gisteravond al vroeg zijn gaan slapen, zijn we vanmorgen ook al weer vroeg wakker. Ik sta al op maar moet wel uitkijken want omdat de mensen 500 jaar geleden een stuk kleiner waren kan ik op onze kamer net niet rechtop staan, en dan zitten er ook nog balken aan het plafond, model spoorbiels, dus goed bukken. Ook even gebukt douchen en dan een lekker ontbijt. Lekker beginnen met een ontbijtje vind ik wel een must iedere dag. En het ontbijt is goed. Ik eet niet zoveel, dat lukt niet meer, maar we beginnen goed met een bodempje. Even na acht hebben we de bagage ook in de auto en stellen we de navigatie in naar de volgende stop, Dresden. Zo'n 340 kilometer. We gaan weer mooi binnendoor, geen snelwegen. Door de graanschuur van Duitsland, een mooi glooiend landschap met kleine dorpjes waarvan je denkt dat ze uitgestorven zijn, niemand op straat. Alleen de wat grotere plaatsen zie je wat leven op straat. De boeren zijn druk met het binnenhalen van de oogst op diverse plaatsen. Als we zin krijgen in koffie gaan we meteen even tanken en ongeveer een uur voordat we in Dresden zijn gaan we bij een leuk klein wegrestaurantje lunchen. Een beste curryworst met pommes. Rond een uur of drie komen we aan bij ons volgende hotel in Dresden. Holiday Express Dresden Mitte. In het midden van de stad dus, overal lekker dicht bij. De auto kunnen we parkeren tegenover het hotel, 2 nachten voor 12 euro, valt dus mee. Nadat we de bagage weer op de kamer hebben gezet gaan we even de stad verkennen en even een terrasje pakken. Een  groot centrum we hebben eerst het nieuwe deel gezien, Rond half zes zijn we weer op de kamer waar we even wat bijkomen, maar een uurtje later gaan we weer weg, eten dit keer bij een vietnamees, waar we ook lekker hebben gegeten. Als we bijna zijn uitgegeten komt er langs het restaurant een demonstratie gelopen Pegida. Veel geschreeuw maar verder blijft het gelukkig rustig. Na het eten gaan we nog een stukje lopen en komen in het oude deel van het centrum, wat een prachtige gebouwen staan hier. Echt veel oude en prachtige gebouwen. Morgen gaan we hier nog even een keer terug komen. We zakken nog even neer op een terrasje en daarna zoeken we onze kamer weer op.

2. frauenkirche-dresden   2. dresden