2 oktober - Naar de Finger Klippe

2 oktober 2019 - Outjo, Namibië

Vanmorgen door de wekker gewekt, voor het eerst, we slapen hier onze uurtjes wel, blijkbaar hebben we het nodig. Het is ook best vermoeiend overdag op de gravelwegen. Je bent constant aan het turen waar de beste route is want de weg is hier 15 tot 20 meter breed maar je zigzagt van links naar rechts om de beste route te vinden. Staan ‘s morgens in Nederland files, daar loop je hier geen risico op, als we na het ontbijt zijn vertrokken komen we de eerst twee uur vier auto’s tegen. Daarna komen we op een drukkere weg waar er een paar meer rijden. Maar nog steeds geen grote drukte, en makkelijk, je weet al ruim van tevoren als er iemand aankomt, want van verre zie je de stofwolken al. We rijden langs een paar nederzettingen met wat huisjes vaak gemaakt van blikken golfplaten, het en der lopen wel wat mensen en ook lopen er geiten, ezels, een enkel paard of een schaap.

Als we langs de wat drukkere weg C36 rijden staan er ook enkele kraampjes met koopwaar langs de weg, de mensen wenken ons, want ze willen iets verkopen. Bij een groepje van de kraampjes stoppen we, het zijn kraampjes van Herrero vrouwen in hun speciale klederdracht en een enkele san-vrouw, met blote borsten en een boter/leem achtige substantie in haar haar. Overal zijn vrouwen bezig met het maken van hun koopwaar. Enkele vrouwen zitten achter de naaimachine, een oude Singer die je nog met de hand moet draaien. We lopen langs een paar van de kraampjes en Berty koopt een tas en enkele armbandjes. De tas is voor de etenswaren die we hebben gekocht in de super markt, die zit nu in een plastic tas, maar die mogen niet (zichtbaar) mee in Etosha park. We maken ook enkele foto’s van de dames. Ze zijn wel zo commercieel dat ze zeggen als je aan het afdingen bent dat de prijs inclusief het maken van een paar foto’s is. Dan rijden we weer door en een laatste stuk van de 360 kilometer rijden we nog over zo’n 40 kilometer asfalt. Dan slaat we af op weer een gravelweg naar de lodge. Ugab Terrace Lodge, gelegen bovenop een berg waarvoor de auto nog wel even zijn best moet doen om boven te komen. Bovenop hebben we wel een overweldigend overzicht over de vallei en op de Finger Klippe een rots met de vorm van een vinger gelegen voor een paar andere platvormen van bergen. We lunchen hier en daarna zoeken we ons huisje, met een prachtig uitzicht, op. Als we ons hebben geïnstalleerd gaan we naar het zwembad dat ook weer prachtig gelegen is. Rond half vijf gaan we weer naar ons huisje, want we moeten even gebruik maken van het feit dat er stroom is, kunnen we een en ander opladen. Helaas hier geen wifi, dus het sturen van dit verhaaltje moet een dag wachten. Ook de ketel voor het water is opgestookt met hout, we kunnen ze dus een lekkere warme douche nemen. Vanavond eten we vanaf 19.00 uur, we hebben een buffet.