4 oktober – Naar de Algarve

4 oktober 2021 - Faro, Portugal

Vanmorgen ontbijt gehad in het restaurant waar we gisteren hebben gedineerd, het was een ontbijt dat ons werd voorgezet. Maar voldoende keus en als je iets nodig had wat op was of er niet bij zat deden ze moeite om het toch te bieden.

Hierna de koffers weer in de auto en weer op weg. Nu in de richting van Faro en weer tolwegen vermijden, want die routes zijn veel leuker. We kronkelen weer door bosachtig gebied en komen opeens langs hoge tribunes, het blijkt het circuit van de Algarve te zijn bij Portimão, waar gisteren onze Nationale troef Michael van de Mark nog een manche won voor het WK Superbike. Er staan nog een paar trucks van raceteams, waarvan 2x Yamaha-Pata.

We rijden door naar Portimão waar we een stop maken om de stad te verkennen, de stad zelf valt een beetje tegen maar de haven is mooi en aardig levendig. Hier drinken we koffie waarna we de auto weer opzoeken en door rijden naar Albufeira, de toeristische hoofdstad van de Algarve. Hier stikt het in het centrum van de barretjes, eettentje en winkeltjes. We lopen hier wat rond en kijken even bij het strand waar het ondanks dat het seizoen afgelopen is toch nog redelijk gevuld is. Na een lunch zoeken we de auto weer op en rijden naar Pechão waar we twee nachten overnachten bij Hotel Quinta dos Poetas, een mooi complex met twee gebouwen waar zich de kamers bevinden (wij zitten in het hoofdgebouw), een kleine golfbaan van acht holes, een croquetbaan, en een hele mooie tuin. Voor het hoofdgebouw is een mooi groot zwembad waar we lekker nog even van de zon gaan genieten voor we rond een uur of zes de kamer op zoeken. Rond half acht gaan we eten in het restaurant van het hotel, hier hebben we een 3-gangen keuze menu voor 18 euro. Wel iets anders als de 38 van gisteravond. En hier zijn de porties ruim genoeg.

Moe van een drukke dag zoeken we rond negen uur de kamer weer op om nog even te kijken wat we morgen gaan doen en ik moet nog een stukje maken.

1. Marianne:
    5 oktober 2021
    Hey, een foto van jou, dat is vrij uniek 😜
  2. H J van Heerde:
    5 oktober 2021
    Geniet er van
    En wat is de volgende route ???