7 oktober – Onze laatste dag, veel op het water

7 oktober 2021 - Lagos, Portugal

Het ontbijt ontvangen we vanmorgen in een hoekje van de tuin op ons “eigen” tafeltje. Lekker. Ons laatste ontbijt hier in Portugal, morgen krijgen we waarschijnlijk een paar sandwiches mee voor in de auto als we al vroeg naar het vliegveld van Faro moeten vertrekken.

Na het ontbijt lopen we via een route boven het strand langs naar de boulevard en de haven waar we een boottocht boeken, dolfijnen spotten. Omdat we nog even moeten wachten tot onze boot vertrekt pakken we maar weer een terrasje, geen straf met 27 graden. Na twaalven vertrekt onze snelle boot. Aan gedreven door 2 jet-motoren van 440 PK per stuk, knallen we over de golven weg van de kust. Op zo’n 9 mijl uit de kust treffen we een grote groep dolfijnen die op visvangst is. Overal om ons heen waar we kijken springen deze mooie beesten boven het water uit, er zwemmen er hier zeker vijftig, wat een mooi gezicht. Het is natuurlijk altijd maar afwachten of je er wat zien en hoeveel, maar wij hebben geluk. Het is een machtig gezicht om te zien hoe ze door het water schieten. Nadat we een tijdje bij de dolfijnen hebben rondgevaren keren we weer terug naar de haven. Na ruim anderhalf uur zijn we weer terug.

Hierna lopen we de oude stad van Lagos in om een hapje te eten, het worden bitterballen, iets waar we zo niet op gerekend hadden. Tijdens het eten besluiten we nog een keer de boot te pakken en het advies van Yvonne en Greet op te volgen, ook nog een rondvaart langs en door de grotten hier aan de kust.

Het is hoog water geworden, maar onze kapitein loods ons door diverse gaten in de rotsen, dit levert weer mooie plaatjes op en ook op deze excursie kunnen we met een tevreden gevoel terug kijken.

Hierna lopen we terug naar onze kamer, waar we om klokslag 5 uur aankomen. Nu even rust, vanavond gaan we voor de laatste keer uit eten hier in Portugal, Berty zal nog één keer vis gaan eten, want in Nederland gebeurt dat niet zo vaak.

Morgen vroeg op, want we moeten nog naar Faro rijden, auto inleveren en inchecken. We vliegen om 10.00 uur weer terug naar Eindhoven. Dan zit onze bijzonder mooie vakantie er helaas weer op en zal er weer gewerkt moeten worden.

1. Theo van de Rijt:
    7 oktober 2021
    Goede en veilige reis terug jullie beiden en dank dat we mee mochten genieten van jullie mooie reis.
  2. Yvonne:
    7 oktober 2021
    Ik heb ook genoten van jullie vakantie
  3. Jannes Rosman:
    Goede veilige terugreis