Een poncho voor Berty

12 oktober 2014 - Puebla, Mexico

Als we wakker worden regent het, maar als we buiten komen om in de bus te stappen is het al weer droog en breekt de zon door, vandaag gaan we naar Pueblo, een paar uurtjes rijden. Onderweg weer een mooi landschap met afwisselend wat er hier verbouwd word, mais, rode mais, aardappelen enz. We maken onderweg een paar stops en rond half één komen we aan in Puebla waar we eerst een wandeling maken door het centrum, waarbij Xavier het een en ander uitlegt. Het is zondag en dat is te merken, het is druk in de stad en op de terrasjes. Rond half twee komen we op het centrale plein waar we eerst gaan lunchen en rond drie uur gaan we naar ons hotel aan het plein om onze kamer op te zoeken. Hierna gaan we met ons twee op stap want Berty heeft wat moois gezien en daar gaan we even naar kijken, waarna we nog even door de stad lopen om uiteindelijk weer naar ons hotel te gaan. We hebben het winkeltje weer snel gevonden en Berty past de omslagdoel/poncho die ze heeft gezien, hij staat haar mooi en we vragen naar de prijs. We schrikken van de prijs, 15 euro. We hadden ongeveer 4x zo veel verwacht, een meevaller dus.

Rond half acht gaan we weer met ons groepje ergens eten.