Vandaag staat in het teken van het reizen.

6 oktober 2022 - Bonito, Brazilië

Eerst vanuit de Posada in Argentinië naar Brazilië, waar we weer via de beide douanes moeten, gelukkig gaat het dit keer bij de Braziliaanse kant wel redelijk vlot en Brazilië is meestal vlot. Ricardo zet ons af bij het vliegveld waar we gelijk inchecken voor de beide vluchten. Eerst van Foz de Iquazu naar Sao Paulo waar we dit keer vliegen naar het nationale vliegveld en vandaar vliegen we verder naar Campo Grande. Beide vluchten gaan voorspoedig, we komen beide keren eerder aan als het schema (kunnen ze in Nederland een voorbeeld aan nemen). In Campo Grande gaan we nadat we de koffers hebben opgehaald direct naar de balie van de autoverhuur. Deze brengt ons gelijk naar een kantoor even buiten het vliegveld waar we de papieren invullen en we een Peugeot mee mogen nemen voor de komende dagen.

Dan alles in de auto en op weg naar Bonito zo’n 300 kilometer verder, ik wil opschieten want we zullen in het donker aankomen. Nadat we eerst nog een stuk door het stedelijke rijden komen we steeds meer in het agrarische deel van het land. Heel veel grote silo’s staan hier en later lopen er veel koeien, van die witte met van die bulten in de nek. Ook zien we langs de weg een aantal groepen Emoes lopen (van die kleinere struisvogels) ook spot ik nog een tweetal toekans (de Van der Valk vogels). Geleidelijk verdwijnt de zon, deze laat wel een hele mooie rode lucht achter, en wordt het steeds iets donkerder, de 120 km per uur op de wegen waar in principe 80 is toegestaan is dan niet meer zo goed haalbaar, want er rijden hier ook auto’s zonder achter verlichting. Maar rond de 100 is mogelijk. Er staan hier wel borden van 80 maar als je dat rijdt, ben je net een rijdende chicane want iedereen rijd je dan heel hard voorbij. Zelfs met 120 rijden ze je nog voorbij. De wegen zijn wel aardig goed hier en lopen ook lekker in de bochten.

In het donker om 19.15 komen we aan bij Hotel Cabanas waar we ontvangen worden door een allervriendelijkste jongeman die ons alle informatie geeft die we nodig hebben voor ons verblijf, dan brengt hij ons naar onze kamer die er goed uitziet. Nadat we de spullen op de kamer hebben gezet gaan we eerst maar even eten want dat is ook alweer even geleden. We hebben alleen op het vliegveld in Sao Paulo een paar empanada’s gehad. Morgen weer vroeg uit de veren want we moeten om 7.40 uur al met de auto naar Rio da Prata waar we in de rivier gaan zwemmen tussen hele scholen vis.