Volgende halte Paraty

29 september 2022 - Paraty, Brazilië

Vanmorgen weer op tijd wakker, even onder de douche, dan koffers klaarmaken en dan gaan we naar het ontbijt. Hier ontmoeten we Mariska en Leo weer en we kletsen meteen weer over de reis en we ontvangen ook gelijk weer tips. Tegen 9.00 uur nog even naar de kamer, tanden poetsen, toilet en spullen bij elkaar zoeken. Gelukkig is de regen overgegaan in een miezertje dus onze regencapes hebben we niet nodig. De koffers worden weer door een kruier opgehaald (maar goed ook want met de koffers zelf door de plassen en de modder zeulen is een heeeel slecht idee), wij lopen vast naar de haven en laten bij de pier onze voucher zien. We worden in een rij gezet en als de koffers er zijn en de boot er is, kunnen we aan boord en vertrekken naar de overkant, het plaatsje Angra dos Reis. De overtocht duurt ruim 25 minuten. Bij aankomst staat er al een man met een papier met onze naam er op, het is de taxichauffeur die ons komt halen en af zal zetten bij onze Pousada Aconchedo in Paraty. De rit duurt ongeveer anderhalf uur en gaat redelijk snel voorbij, gelukkig spreekt de chauffeur een paar woordjes engels, dus we kunnen wat communiceren. Als we Paraty binnen komen is het een leuk stadje met nette wegen maar als we dichter bij het historische centrum komen gaat het wegdek over in kinderkopjes en in het echte oude centrum lijken het wel rotsblokken die er zo maar zijn neergegooid, met de auto is het echt zwaar om er overheen te rijden.

We worden afgezet bij de Pousada, die zich in het oude centrum bevindt. Bij binnenkomst gelijk al een mooie uitstraling met een Japanse tuin met koi op de binnenplaats. We worden door de vriendelijke dame aan de receptie naar onze kamer gebracht, een nette kamer, maar vergeleken met de binnenkomst klein en kaal.

Als we onze spullen op de kamer hebben gezet gaan we het oude centrum verkennen, goed uitkijken waar we lopen want als je niet oplet met die grote stenen en onderuit gaat weet je niet of het goed gaat. Je wilt ook niet dat je hier je enkel zwikt. Maar mooie straatjes met witte huisjes en de kozijnen in allerlei leuke kleurtjes, ook veel leuke winkeltjes. We eten bij de bakker een broodje want weer een uitgebreide maaltijd hoeft van ons ook niet. Hierna verkennen we het oude centrum nog iets meer en we nemen een ijsje bij een van de winkeltjes. Omdat het weer begint te regenen zoeken we onze kamer eerst maar weer op. Ik zet de foto’s weer over en tik weer een verhaaltje. Vanavond maar eens zien waar we terecht komen om te eten, we hebben al wel gezien dat er keus genoeg is in restaurantjes.

1. Erich Winter:
    1 oktober 2022
    mooi hoor, zeker foto 2
  2. Jannes:
    4 oktober 2022
    Meer van doe mooie visje gezien, ze lijken hier allemaal zo groot.