Zaterdag 10 november - San Agustin

9 november 2018 - San Agustín, Colombia

Na het ontbijt om 9 uur zouden we vertrekken. Voor ons hotel stond al een hele oude bus te wachten, maar we hadden niet gedacht dat dit vandaag ons vervoermiddel zou zijn. Maar het was wel deze dag voor ons bestemd, prachtig. Met veel getoeter en een stuk muziek gingen we onderweg naar het Archeologische Park van San Agustin waar we werden rondgeleid door een gezellige gids die ons van alles vertelde over de stenen beelden en graftombes die we zagen, best wel mooi, maar in sommige gevallen trok ik de vergelijking het onze hunebedden, maar hier hebben ze er iets meer werk van gemaakt en de stenen heel mooi bewerkt. Het was een hel klim en wandeling door dit mooie park, heel wat anders als bijna de hele dag in de bus zitten. Na het bezoek aan het park lunchen we in San Agustin bij een leuk restaurantje. Berty neemt vis en ik een in de over gegaard varkensvlees met een zoetzure saus.

Na de lunch vertrekken we weer met de oude bus om naar het smalste punt van de Magdalena rivier te gaan. We rijden door een prachtige omgeving met mooie vergezichten en de rivier die door het dal loopt. Op een gegeven moment moeten we verder lopen, een steile trap naar de rivier die op dit punt maar twee meter breed is, maar wel gigantisch wild is. Ook hier weer hele mooie plaatjes. Hierna weer met de bus terug naar San Agustin, waar we worden afgezet in een winkelstraat. We doen wat inkopen en lopen daarna terug naar ons hotel. We zijn er ongeveer om half zes terug. Nu even nog weer een diarreeremmer en even de verhaaltjes van de laatste dagen getikt, want dat is er door de ziekte en lange dagen niet van gekomen.