Zaterdag 17 november – Tayrona Park

17 november 2018 - Palomino, Colombia

Vanmorgen gaan we op stap met 9 personen van de groep voor een excursie die we extra hebben bijgeboekt, naar het Tayrona Park. Na zo’n 45 minuten komen we met ons busje aan bij de ingang van het park waar de gids een en ander moet regelen voordat we het park in kunnen. Daarna rijd het busje ons naar de parkeerplaats en kunnen we uitstappen en op stap. We lopen zo’n twee uur door het park, klauterend en klimmend over paden en boomstronken, door en langs de modderpaden. We hebben mooie uitzichten en zien allerlei verschillende planten. We moeten tweemaal door een riviertje, dus schoenen uit. Hier en daar is er een doorkijk naar de oceaan. Na zo’n twee uur komen we aan bij een restaurantje waar we de lunch gebruiken, beiden nemen we een pasta. Hierna gaan we wat verder naar een punt waar we kunnen zwemmen, maar daar hebben we niet zo’n zin in want we moeten ook nog weer verder. En dan moeten we de kleren die we nu aan hebben weer aan doen, maar die zijn al drijfnat van het zweet.

Na de zwemmogelijkheden gaan we weer terug, langs dezelfde weg. We zien wel wat dingen die we vanmorgen niet hebben gezien, een grote kaaiman (ong. 2.5 meter) ligt langs het water en een stuk verder ontdekken we twee groepen apen in de bomen die een beetje strijd hebben met elkaar.

Zo’n 5.5 uur nadat we zijn vertrokken komen we weer aan bij de bus, waar we allemaal moe maar voldaan in ploffen, zodat deze ons terug kan brengen naar het hotel, waar we dan een (lekkere?) koude douche kunnen nemen. Hierna is er om 6 uur een verjaardag die gevierd moet worden. Rond half acht gaan we dineren.

Helaas kan ik geen foto’s plaatsen, want de cardreader werkt niet meer.