Zondag 18 november – de laatste etappe, naar Cartagena

18 november 2018 - Cartagena, Colombia

Vanmorgen rustig aan opgestaan, want we vertrekken pas om 9.15 uur met de bus naar onze laatste locatie Cartagena. Weer een reis van zo’n 6 á 7 uur. Als rond 9 uur iedereen al in de bus zit vertrekken we. Het eerste stuk tot Santa Marta is hetzelfde als twee dagen terug. Je ziet het landschap wel weer veranderen van jungle-achtig naar wat meer open terrein en uiteindelijk de stad. Na Santa Marta is het voor ons weer een nieuwe weg met steeds weer aan onze rechterkant de Caribische Oceaan. Ook nu verandert het landschap steeds weer met soms weides en plantages, soms waterrijk. Kleinere en grotere dorpen met veel mensen langs de straat want het is zondag en dan hebben de meeste mensen een vrije dag en hangen ze blijkbaar langs de hoofdweg. De volgende grote stad waar we langs komen is Barranquilla. Een grote drukke stad waar het meestal warm is. We komen langs het voetbalstadion van Juniors, hiernaast ontdek ik nog een skeelerbaan. Dit is niet de baan die deze zomer is geopend voor de Caribische spelen, die ligt iets meer naar de kust. Net voorbij Barranquilla stoppen we voor onze lunch in een heel mooi restaurant met uitzicht op de oceaan. Na de lunch gaan we verder en rond vijf uur arriveren we in Cartagena. Ons hotel “Three Banderas” zit midden in de oude stad, de bus kan hier niet komen dus we moeten de koffers zelf meenemen. In een lange sliert lopen we met onze bagage door deze oude binnenstad naar het hotel. Hier worden we ontvangen met een koud handdoekje en een lekker drankje. We krijgen onze kamernummers, wij zitten helemaal boven, een mooie kamer met een balkon en een mooi overzicht over de binnenplaats.

Om zes uur begint onze stadswandeling door de oude binnenstad, waarna we eindigen bij een mooi restaurant voor het diner. Het is even wat improviseren maar uiteindelijk zit de groep en laten we ons het eten prima smaken. Na het diner zoeken we de weg weer naar ons hotel, en zoeken we ons bed op. Morgen nog een hele dag Cartagena.