Zondag 9 juli - 1e etappe Vaassen - Braunschweig

9 juli 2017 - Braunschweig, Duitsland

1. Braunschweig_Altstadtrathaus_mit_BrunnenDeze week nog snel even een extra nacht geboekt. Want op maandag vertrekken en onderweg nogal wat plaatsen waar gewerkte wordt aan de weg levert file en ergernissen op op maandag. En vandaag op zondag kunnen we dus wel lekker doorrijden, het is lekker rustig onderweg. Eerst al rustig aan 's morgens. Een na negen uur vertrekken we. Via de A1 rijden we naar Duitsland waar we de snelweg vervolgen tot Oeynhausen, hier passen we de routeplanner aan en vermijden de snelwegen. Mooi rustig toeren door een omgeving die je niet ziet vanaf de snelweg, door dorpjes waar soms de tijd heeft stil gestaan. Door een glooiend landschap met heel veel landbouw en regelmatig een windmolenpark. Rond 14.45 komen we aan bij ons hotel in Braunschweig, een 500 jaar oud hotel in het centrum. Centro Hotel Ritter St. Georg. Als we onze koffers op de kamer hebben gezet, gaan we de stad om iets te gaan drinken. Een mooie stad met veel oude gebouwen en her en der standbeelden van mannen op leeftijd, leuke beelden. We lopen na het drankje nog een rondje door de stad en halen nog een lekker ijsje. Daarna gaan we nog even naar de kamer om even de Toer de France te kijken en even lekker te luieren. Even na zes uur gaan we de stad weer in om even lekker te gaan eten. Nou dat lukt bij restaurant Dubrovnik. Hierna nog een stukje gelopen en toen weer naar ons hotel, we willen vanavond op tijd gaan slapen