Woensdag 14 november 2018 – Reisdag naar Medellin

14 november 2018 - Medellín, Colombia

7 uur vertrokken vanaf ons hotel in de koffieregio naar Medellin, de stad van de eeuwige lente. Via Finlandia rijden we naar de hoofdweg. Dan eerst een stuk via een hoofdweg waar we aardig kunnen doorrijden, daarna gaat de weg over in een weg langs de Cauca rivier, prachtige vergezichten en overal zie je huisjes waar goudzoekers wonen, die nog goud uit de rivier weten te halen. Wat minder is het dat er aan deze weg heel veel werkzaamheden bezig zijn omdat men de weg wil verbreden en dus versnellen, want dit is één van de weinige verbindingen naar Medellin. Door de wegwerkzaamheden staan we nog wel eens te wachten, ik denk dat we deze dag maar zo één tot anderhalf uur hebben verloren. Als je ergens moet wachten schieten de verkopertjes met allerlei eten en drinken als paddestoelen uit de grond, ze komen met van alles langs. Onze lunh gebruiken we in een restaurant die hoog boven de rivier ligt en prachtige beelden opleverd. We hebben lekker gegeten en mooie foto’s gemaakt. Hierna gaan we verder naar Medellin. Onze bus is niet erg sterk, en als we een laatste hoge berg over moeten (2700 meter) schieten we met een snelheid van 22 km/uur naar boven, dat schiet dus niet op met zo’n lange klim. Als Froome zijn seizoen voor 2019 wil beginnen met de Ronde van Colombia, is het voor hem te hopen dat deze klim er niet in zit, want er lijkt geen eind aan te komen, steeds gaan we hoger. Over de top kun je Medellin al zien liggen.

Rond 18.15 uur komen we aan bij ons hotel in de wijk El Poblado, Hotel Naturo. Bolgens mij is dit meer een modern hostel, kleine kamer maar alles is aanwezig.