Laatste etappe, weer terug naar Cancun

26 oktober 2014 - Cancún, Mexico

De laatste etappe leid weer terug naar Cancun waar we morgen weer op het vliegtuig naar Nederland zullen stappen. Om 7 uur moeten we de koffers bij de bus hebben en gaan we te voet naar een restaurant in de buurt voor het ontbijt. Een ontbijt waar de meesten niet erg over te spreken zijn. Daarna stappen we rond 8.00 uur in de bus voor een rit van tweeënhalf uur naar Tulum. We vinden

Hier aan de Golf van Mexico een klein maar heel mooi tempelcomplex waar we een paar uur kunnen rondhangen, we moeten dan wel ondertussen ook onze lunch gebruiken. Het complex ligt op een prachtige plek met op de achtergrond het blauwe water van de Golf van Mexico. Je kan wel merken dat je hier dichter bij de strandplaatsen Playa del Carmen en Cancun zit. Het stikt hier van de toeristen die in hun badkleding de tempels bezoeken, even een dagtripje. Ze kunnen hier ook een duik in de zee nemen want achter het tempelcomplex ligt een klein strandje waar vele bezoekers gebruik maken van de mogelijkheid te zwemmen in de zee. Rond drie uur vertrekken we vanaf Tulum naar Cancun waar we rond half vijf aankomen bij het hotel Margarita waar onze reis ook is begonnen drie weken geleden. Na aankomst ga ik nog even zwemmen met een paar dames en tegen zes uur zoek ik onze kamer weer op om rond half acht weer te vertrekken om ergens in de stad te gaan eten, vanavond eten we bij PikNik een lekkere maaltijd, waarna we nog even rondkijken in de omgeving en op het plein waar verschillende festiviteiten zijn ivm de Caribean Nights. Half elf zijn we weer op onze kamer.