1 oktober 2019 - We gaan de bergen in

1 oktober 2019 - Erongo Region, Namibië

Voor de wekker zijn we al om 7.00 uur wakker om een lekkere douche te nemen en daarna aan te schuiven voor het ontbijt. Ik lees op internet dat het in Nederland file rijden is, door acties van de boeren.

Na een lekker ontbijt stappen we in de auto om even te tanken en nog een paar boodschappen te doen, want voorlopig zien we geen grote plaatsen meer en gaan we meer de bush in. Het eerste stuk is het landschap niet echt spannend, een kale vlakte met hier en daar wat lage struiken, maar gedurende de rit naar de Hohenstein Lodge veranderd het landschap en de ene keer is het geel en dan weer rood, en er komen ook steeds meer soorten begroeiing, lage bomen en grotere struiken, het wordt daarnaast ook iets meer bergachtig. Dat mag ook wel want vandaag is onze bestemming tegen de Hohenstein Hoogte aan, de hoogste berg van de Erongo Mountains met 2319 meter.

Onderweg stoppen we nog bij een nederzetting waar allerlei mooi stenen en sieraden daarvan worden gemaakt en verkocht. Aquamarijn, amethist, kwarts en smoky topaas zijn maar een paar van de soorten. Hierna rijden we verder naar Usakos, op aanraden van het reisbureau rijden we nog een stukje verder naar Omaruru, dit zou een mooi plaatsje moeten zijn, uiteindelijk vind ik het niet bijzonder. We hebben er geluncht en daarna zijn we terug gereden naar Usakos waar we de asfaltweg gedag zeggen en via een gravelweg nog 25 kilometer moeten rijden naar de lodge. Hier worden we hartelijk ontvangen met een vochtig doekje en een drankje. Dan worden we naar de kamer gebracht. Als ik daar de koffers heb afgeleverd gaat Berty wat dingetjes wassen en ik ga een hike maken. Ik loop een mooie route rondom de lodge van zo’n 3.5 kilometer. Mooi afwisselend, ik zie wat vogels, maar ik word gek van de vliegen die rondom me blijven zoemen. Als ik terug ben bij e lodge zie ik dat Berty aan het zwembad ligt. Ik ga er ook heen even bijkletsen en dan ga ik aan de rand van het zwembad zitten met de voetjes in het water. Rond half zes gaan we naar de kamer. Ik pak de laptop voor dit verhaaltje en Berty gaat iets lezen (weet alleen niet of dat lukt met de ogen dicht). Om 19.00 uur gaan we eten, ik denk dat het iets van BBQ wordt want deze is al aangestoken.

Inderdaad eland van de BBQ. Vooraf bietenravioli, hoofdgerecht Eland van de braai met groente en aardappel en als toetje een lemonmerengetaartje.

1. Bertus dokter:
    1 oktober 2019
    Geniet er maar van straks kan je hier overal met de voetjes in het water man man wat een pet weer hier
  2. Marianne:
    2 oktober 2019
    Liep gisteravond tot mijn enkels door het water in het achterpad. Straks maar even checken of jullie huis het droog heeft gehouden
  3. Jannes:
    3 oktober 2019
    Hier eerder last van tot de enkels door het stof. Lekker warm en de hele dag zon. Men zegt dat er dit weekend wel kans is op regen. Voor de mensen en natuur hier is dat wel goed, maar ik weet niet hoe dan de wegen er voor ons uit zien.
    Thuis alles droog gehouden?