Dinsdag 13 oktober 2015, de drijvende markt en dan terug naar het koude Nederland

15 oktober 2015 - Vaassen, Nederland

Al om 5.45 uur loopt de wekker af, want om 6.30 uur vertrekken we met de boot naar de drijvende markt. Al ruim voor 6.30 uur staat iedereen al in de lobby van het hotel, van waar we zo’n 10 minuten lopen naar een boot die ons in een half uur naar de drijvende markt brengt. Hier liggen allemaal schepen van aanbieders van allerlei soorten, fruit, groente en andere producten die er verkocht worden aan de verschillende mensen en bedrijven die het weer kopen, een soort van groothandel dus. In de masten van de aanbiedende partijen hebben ze hangen wat er op die betreffende boot wordt aangeboden. Overal zie je handel die van de ene boot over gaat in de andere. Hier tussendoor varen allerlei kleinere bootjes van parlevinkers waar koffie, drankjes en maaltijden worden aangeboden. Ook onze boot wordt een aantal keren geentert om iets te verkopen.

Tegen acht uur zijn we weer terug bij ons hotel voor het ontbijt en om ons klaar te maken voor de terugreis. Als om half tien de koffer weer op de gang gezet moet worden gaan wij naar het koffietentje op de hoek van het hotel om nog even iets te drinken. Om kwart over tien vertrekken we met de bus weer in de richting van Saigon. Onderweg hebben we nog een lunchstop.

Even na vier uur komen we aan op het vliegveld waar we direct kunnen in-checken voor onze vlucht naar Hong Kong. De planning was vertrekken om 19.00 uur maar we hebben een kleine vertraging en een omzetting van gate 16 naar 19. We komen aan in Hong Kong en hebben daar ook nog ruim de tijd om naar de juiste gate te lopen en aan boord te gaan van onze vlucht naar Amsterdam, ook met enige vertraging maar die wordt onderweg wel weer aardig ingelopen. Tijdens de vlucht met Cathay Pacific is de verzorging goed en ik kan zelfs een aantal uurtjes slapen waardoor de tijd van 11.5 uur wat sneller verloopt.

Rond 6.50 uur komen we aan op Schiphol. Waar we nadat we koffers weer in ontvangst hebben genomen de auto weer opzoeken om de reis naar Vaassen weer gaan maken. Rond half tien komen we in Vaassen waar we eerst even bij de bakker aangaan en de kaasboer om direct weer te kunnen genieten van het Nederlandse broodje met kaas.

Overdag blijven we lekker bezig met het uitzoeken van de post, de was doen, mail doornemen en dergelijke. Als ik ’s avonds na het eten nog even voor de tv wil gaan zitten zakken mijn ogen dicht en om 20.00 uur stap ik mijn bed in, na 44 uur geleden wakker te zijn geworden. Ik slaap direct, lekker weer in mijn eigen bed. Alvast weer dromen over een volgende reis.