Dinsdag 6 oktober 2015 – naar Nha Trang

6 oktober 2015 - Nha Trang, Vietnam

Vanmorgen stoppen we al vrij snel na het vertrek langs de weg voor een fotostop, Vanaf een berg kijken we neer op een baai met een vissersdorpje en veel vissersbootjes in de baai, ook zijn er veel van de mandbootjes te zien. Een prachtig overzicht. Na de foto’s rijden we verder in de richting van Nha Trang waar we na een stop onderweg rond twaalf uur aankomen.  De tocht voert weer door een mooie omgeving, met heuvels en veel rijstvelden, overal is bedrijvigheid. We zoeken in Nha Trang eerst een restaurant op voor de lunch waarna we verder rijden naar de Cham tempels, een deel van het oorspronkelijke tempelcomplex is nog over en te zien, we er even rond en mogen ook in de tempels kijken, maar hiervoor gelden wel kleding voorschriften, geen blote schouders en bedekt tot over de knie, heb je dat niet dan zijn er een soort schorten die je aan kunt trekken. Na de Cham tempels rijden we naar de haven waar we op een boot stappen voor een rondvaart door de haven. We meren tijdens de rondvaart ook aan in een vissersdorpje op een eiland, Pan Thiet, waar we over het eiland wandelen en zien hoe de bevolking hier leeft. Aan de andere kant van het eilandje wacht onze boot weer, maar om er te komen moeten wij of in een mandbootje en met een kabelpontje naar de boot. Zo’n mandbootje lijkt ons niet echt wat, dus we besluiten met het kabelpontje te gaan. Op zich ook al een ervaring want om bij het pontje te komen moeten we eerst over een drijvende loopbrug lopen, die zo[JW1]  wankel is dat ik het niet echt geweldig. Maar we komen op de boot en varen weer om het eilandje terug naar de haven. Daar stappen we weer in de bus en gaan naar het volgende item van deze middag, de Long Son Pagode. Hier zien we verschillende boeddah’s en meer religieuze dingen. Na de pagode gaan we met de bus naar ons hotel. Hier komen we rond half vijf aan. We gaan even naar de kamer waarna we nog even wat inkopen doen in de stad en daarna komen we even op adem op de kamer. Rond zeven uur vertrekken we met de groep naar een restaurant op het strand Sailing Club Nha Trang waar we weer genieten van een heerlijk diner. Niet het goedkoopste restaurant deze rondreis tot nu toe maar een prachtige locatie en goed eten. En duur? Valt wel mee, voor enkele drankjes, twee hoofdgerechten en twee toetjes betaal ik omgerekend 32 euro. 16 euro per persoon dat lukt je in Nederland niet. Rond 10 uur zijn we weer op onze kamer.