Woensdag 7 oktober 2015 – naar Phan Thiêt/Mui Ne

7 oktober 2015 - Phan Thiet, Vietnam

We verlaten Nha Trang al weer redelijk op tijd en rijden naar Phan Thiêt/Mui Ne. In de ochtend niet veel te zien, de omgeving wordt droger en we komen veel bouwputten tegen waar nieuwe hotels worden gebouwd, het moet hier de een grote toeristische omgeving worden. Na een stop onderweg komen we aan in Mui Ne, waar we rond half twaalf al de lunch hebben voor we het dorp ingaan voor de toeristische stops. We stoppen eerst bij de duinen van Mui Ne, hele hoge zandduinen, we klimmen er op en als we denken boven te zijn blijkt dat er achter deze duin nog meer ligt, nog hoger en verder. Het is super fijn zand. We worden gewaarschuwd dat camera’s er niet altijd tegen kunnen. Daarom laat ik mijn camera achter in de bus en nemen we de camera van Berty mee. Na een half uur zandduinen gaan we verder, we maken een stop langs de kust waar we een mooi uitzicht hebben maar waar het verschrikkelijk stinkt. Hier worden de bekende vissausen van Mui Ne gemaakt. Anjovis die men laat rotten in het zout en na een jaar kan men de vissaus af tappen. Als je dit ruikt, vraag je je af of mensen dit dan lekker vinden. Hierna rijden we verder naar een gezin waar ze ook vissaus maken, we kijken er even en gaan daarna op een soort van blote voetenpad, door een stroompje lopen we naar een hele hoge duin waar we naar boven gaan. Aan de andere kant kun je weer naar beneden, maar dat lijkt mij met mijn postuur iet wat te gevaarlijk, ik ga met Berty dezelfde weg terug die we ook gekomen zijn. Onderaan wachten we weer op de groep die hier ook weer langs moet komen naar de bus.

Als we weer terug zijn bij de bus, rijden we in enkele minuten naar ons hotel waar we twee nachten blijven. Het is een geweldig mooi resort waar we verblijven in mooie bungalows die beschikken over een eigen terras met ligstoelen in de mooie tuin en in de badkamer hebben we naast een groot ligbad ook een hele mooie (en fijne) buitendouche. Verder beschikt het complex over twee grote zwembaden met uitzicht op zee. Hier kunnen we ons morgen wel vermaken, want dan hebben we de gehele dag vrij om te doen wat we zelf willen. Vanavond gaan we met 10 personen eten in het dorp, in het resort zijn de prijzen in het restaurant nogal hoog. We lopen in ruim een half uur naar het dorp en vinden daar een adres om te eten, niet echt een succes blijkt, we moeten heel lang wachten op ons eten en het is ook niet echt geweldig. Na het eten gaan we nog even langs een super markt en daarna gaan we met een taxi terug naar het hotel, waar we ons bedje opzoeken.