Naar Mexico Stad

13 oktober 2014 - Mexico City, Mexico

Vanmorgen weer om 8 uur vertrokken in de richting van Mexico Stad. Al na een half uur na vertrek uit Puebla onze eerste stop in Cholula. Omdat het deel dat we gaan bezoeken pas na negen uur open gaat hebben we de tijd voor het bezoek aan de kerk die bovenop de tempel is gebouwd, een hele klim maar dat levert wel een geweldig uitzicht op over de stad en op de bergen die hier om de stad liggen. Het klimmen valt hier ook niet mee, want we zitten boven de 2000 meter hoogte waardoor we minder zuurstof in de lucht hebben en eerder buiten adem zijn. Als we weer beneden komen drinken we eerst een lekkere kop koffie waarna we naar de ingang gaan. Eerst gaan we door een ondergronds gangenstelsel wat zich in de tweede laag van de tempel bevind, ik pas er maar net door en ben ook blij als we aan het eind van de gang zijn en weer naar buiten gaan, dan lopen we om de bouwwerken heen om daar te zien hoe vroeger alles is gebouwd. Veerle de Vlaamse die ook steeds met ons groepje optrekt stapt in een kuiltje en verstuikt haar enkel wat haar veel pijn doet, ik help haar zo goed mogelijk weer terug naar de bus waar we haar op haar bank helpen en haar voet gaan koelen met een handdoekje en wat water. Na Cholula trekken we verder naar Mexico Stad waar we aankomen in de drukte, het is dan ook een de drukste steden van de wereld, 26 miljoen inwoners. We worden afgezet in het centrum van de stad waar we eerst lekker gaan eten waarna we een stadswandeling gaan maken over het Zócalo, het centrale plein van de stad, en dan via een grote wandel/winkel promenade lopen we richting ons hotel, Metropole. We komen hier rond 4 uur aan. We helpen Veerle die na de lunch met de taxi naar het hotel is gebracht. Ze gaat vanavond ook niet mee om te eten. Berty gaat de koffers uitpakken en uitzoeken wat in de was kan, ik ga buiten het hotel op zoek naar een pinautomaat en doe wat inkopen. Hierna pak ik een douche en om half acht vertrekken we naar een restaurant in de buurt. Dit keer wordt het een Italiaan waar we heerlijk hebben gegeten, de meesten een pizza.Vanmorgen weer om 8 uur vertrokken in de richting van Mexico Stad. Al na een half uur na vertrek uit Puebla onze eerste stop in Cholula. Omdat het deel dat we gaan bezoeken pas na negen uur open gaat hebben we de tijd voor het bezoek aan de kerk die bovenop de tempel is gebouwd, een hele klim maar dat levert wel een geweldig uitzicht op over de stad en op de bergen die hier om de stad liggen. Het klimmen valt hier ook niet mee, want we zitten boven de 2000 meter hoogte waardoor we minder zuurstof in de lucht hebben en eerder buiten adem zijn. Als we weer beneden komen drinken we eerst een lekkere kop koffie waarna we naar de ingang gaan. Eerst gaan we door een ondergronds gangenstelsel wat zich in de tweede laag van de tempel bevind, ik pas er maar net door en ben ook blij als we aan het eind van de gang zijn en weer naar buiten gaan, dan lopen we om de bouwwerken heen om daar te zien hoe vroeger alles is gebouwd. Veerle de Vlaamse die ook steeds met ons groepje optrekt stapt in een kuiltje en verstuikt haar enkel wat haar veel pijn doet, ik help haar zo goed mogelijk weer terug naar de bus waar we haar op haar bank helpen en haar voet gaan koelen met een handdoekje en wat water. Na Cholula trekken we verder naar Mexico Stad waar we aankomen in de drukte, het is dan ook een de drukste steden van de wereld, 26 miljoen inwoners. We worden afgezet in het centrum van de stad waar we eerst lekker gaan eten waarna we een stadswandeling gaan maken over het Zócalo, het centrale plein van de stad, en dan via een grote wandel/winkel promenade lopen we richting ons hotel, Metropole. We komen hier rond 4 uur aan. We helpen Veerle die na de lunch met de taxi naar het hotel is gebracht. Ze gaat vanavond ook niet mee om te eten. Berty gaat de koffers uitpakken en uitzoeken wat in de was kan, ik ga buiten het hotel op zoek naar een pinautomaat en doe wat inkopen. Hierna pak ik een douche en om half acht vertrekken we naar een restaurant in de buurt. Dit keer wordt het een Italiaan waar we heerlijk hebben gegeten, de meesten een pizza.