Museum voor Antropologie en file

14 oktober 2014 - Mexico City, Mexico

Vanmorgen alles een half uurtje later omdat we naar het Antropologisch Museum gaan, wat niet zo ver rijden is. We vertrekken dus om 8.30 uur vanaf ons hotel. We zijn wel lang onderweg omdat het allemaal file is onderweg. Over een paar kilometer rijden we anderhalf uur. Ik ben niet zo van de musea maar dit museum vond ik wel mooi. Alles was prachtig ingericht en geeft een overzicht van de cultuur van de Maya’s, Azteken, Tolteken en de andere volken die hier hebben gewoond. We lunchen ook in het museum en om twee uur pakken we de bus weer naar Xochimilco waar we een rondvaart maken over een kanaal, wel heel toeristisch maar wel mooi. Als we rondvaren komt er een bootje met mariachi naast ons varen die tegen betaling enkele liederen voor ons zingen, ook komen er handelaren langs die hun waren proberen aan te bieden, maar deze blijken wel erg duur te zijn, want voor een mexicaanse poncho werd eerst 750 peso gevraagd, en later 350. Maar bij de kraampjes aan de wal koste dezelfde poncho maar 180 peso. Ook langs het water mooie bloemen en een soort tuincentra. Hierna weer in de bus terug naar het hotel. Hier liepen we tegen een probleem aan, door demonstraties in het centrum waren alle afslagen op de snelweg afgesloten en toen we uiteindelijk toch van de snelweg af zijn gegaan werden we eerst aangehouden door de politie. Toen we weer door mochten rijden konden we niet bij ons hotel komen omdat in de stad ook alles was afgesloten. De laatste paar kilometer hebben we gelopen omdat de bus niet verder kon. Bij aankomst in het hotel  pas om 20.00 uur eerst de rugzakken naar de kamer en toen op zoek naar een restaurant om te eten. Weer lekker gegeten.