Een reisdag naar Vera Cruz

11 oktober 2014 - Veracruz, Mexico

Vandaag ook weer een dag van veel kilometers, 480 kilometer naar Vera Cruz. Veel in de bus zitten, maar we hebben wel mooie uitzichten. Mooi van ons afkijken, alhoewel dat aan het eind van de rit wel knikkebollen wordt door het sonore geluid van de bus zak ik iedere keer weer even weg. Rond 15.00 uur kwamen we aan in Vera Cruz waar we eerst een lange wandeling hebben gemaakt langs de kust. Leuke kraampjes en allerlei mensen die ons iets willen verkopen. We maken een hele tippel langs de boulevard en komen in de marine haven waar verschillende militairen met wapens rondlopen. Bij de haven ligt ook ons hotel Ruiz Milan een oud hotel wat van buiten en in de entree mooi aan doet maar de kamers zijn wel toe aan een renovatie. Even een lekkere douche en dan gaan we alweer de stad in om iets te eten, maar daarvoor maken we eerst nog een tour door het centrum met een open bus, best wel leuk en dat voor 30 peso p.p. (€ 1,80) hierna gaan we de stad in op zoek naar een restaurant, overal is iets te doen, clowns die het publiek vermaken en allerlei artiesten. We vinden een plaats op het terras van een restaurant aan het plein waar ook op een podium een grote band speelt. Met acht personen vooraan, lekker kijken wat er allemaal langs komt. En er komt wat langs mensen mooi en lelijk, verkopers van alles wat, verschillende lopende bandjes komen langs de tafels, een drukte van belang. Het eten is ook lekker, dus weer een geslaagde avond. Als we weer terug gaan naar ons hotel drinken we eerst nog iets naast het hotel. Tegen elf uur zoeken we ons bed op.