Verandering van landschap

10 oktober 2014 - Villahermosa, Mexico

Vandaag een reisdag. We vertrekken om 8.00 uur vanuit ons hotel richting Villahermosa een kleine 400 kilometer. We verlaten vandaag het schiereiland Yucatan, wat betekend dat de natuur ook gaat veranderen, was er eerst alleen maar lage planten en bomengroei en weinig te zien, dat gaat vandaag over in een kustlijn met veel soorten vogels langs de route, veel soorten reigers, maar ook pelikanen en andere vogelsoorten. Ook zie ik een flamingo door het water lopen en enkele roofvogels in de bomen zitten. In Cuidad del Carmen stoppen we bij een grote supermarkt om daar onze lunch te kopen. Weer eens wat anders en zeker wel zo goedkoop. Hierna gaat de reis weer verder en verlaten we de kust en rijden meer het binnenland in, ook hier een mooi landschap . voornamelijk bestaat uit moerassen, veel water dus en de daarbij behorende watervogels, heel veel waterhyacinten, prachtig om te zien. Rond 3 uur komen we aan in Villahermosa waar we eerst een park gaan bezoeken waar veel beelden uit de oude tijd zijn te vinden, La Venta. Rond 5 uur gaat het park dicht en gaan wij met de bus naar ons hotel, Hotel Plaza Independencia. De kamers zijn hier wat verouderd maar wel netjes.  Om 7.30 uur gaan we weer met 9 personen op pad om te gaan eten, we gaan naar een Italiaan een 100 meter van ons hotel. Niet echt de goedkoopste van de rondreis tot nu toe, maar wel heel goed. Ik heb er een hamburger van 300 gram met een kleine pasta daarbij (wat een maaltijd) en Berty heeft een spaghetti carbonada op een gigantisch bord. Zoals iedere keer is het met deze groep weer lachen, gieren, brullen. Het restaurant weet wel dat we geweest zijn. Na het eten lopen we nog even een stukje voordat we onze kamer weer op zoeken, terrasjes waren er helaas niet meer open. Dan maar even de verhalen weer bijwerken en daarna maar weer onder zeil.