Tussenstop in MItla

18 oktober 2014 - Tehuantepec, Mexico

Vandaag gaan we van Oaxaca naar Tehuantepec met een tussenstop in Mitla. Om 8 uur rijden we weer weg en rond 9.00 uur zijn we in Mitla. Waar we de eersten zijn, mooi voor de foto’s. Mitla was het belangrijkste tempelcomplex voor de Zapoteken en later van de Mixteken. De belangrijkste tekenen van bewoning dateren van 3000 jaar geleden. Het is er niet echt groot en ook niet echt bijzonder afgezien van een klein deel waar mooie mozaieken in de originele staat zijn gevonden, heel mooi verfijnd beeldhouwwerk. In Mitla maken we ook de 15e verjaardag mee van een meisje, in een mooie jurk met mariachi’s in de kerk, echt mooi om te zien hoe gevierd wordt dat een meisje van 15 klaar wordt gemaakt voor haar verdere leven. We komen rond 16.00 uur aan in Tehuantepec bij een mooi hotel, Hotel Calli. Het hotel is mooi met een prachtige tuin en zwembad, ook  veel vogels in de tuin, maar het plaatsje stelt helemaal niets voor. We zijn dus aangewezen op het restaurant in het hotel.