Via de canyon naar San Cristobal de las Casas

19 oktober 2014 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

We laten Tehuantepec weer achter ons en gaan verder naar San Cristobal de las Casas. We verlaten het laagland weer en zullen naar 2100 meter gaan. Jammer dat het weer ons in de steek laat en we steeds weer buien hebben. Onderweg stoppen we bij een natuurwonder, de Sumidero Canyon. Hier maken we een boottocht door de canyon waarbij we met een snelle boot 17 km de canyon in varen, we zien vele soorten vogels en ook enkele krokodillen. Prachtige natuur tegen de wanden die tot 1100 meter hoog boven ons uit steken. Ook een aantal watervallen, helaas zien we geen apen, want die moeten hier ook zitten. Gelukkig blijft het tijdens de boottocht droog en kunnen we genieten van deze mooie tocht. Na de boottocht eten we aan de rivier en dan rijden we nog even verder naar de eindbestemming van vandaag, Hotel Arrecife de Coral in het mooie centrum van San Cristobal de las Casas. Nadat we de koffers in de kamer hebben gebracht gaan we het centrum verder in om te zien hoe mooi het is en eten we een lekker gebakje bij Oh la la met koffie natuurlijk. We hebben geen zin in warm eten omdat we vanmiddag pas laat hebben gegeten. Na het gebak gaan we nog ergens wat drinken waar live-muziek is.