We vliegen naar Mexico

6 oktober 2014 - Cancún, Mexico

Eindelijk is het zover we vertrekken naar Mexico. We zijn al wakker als om 3.45 uur de wekker afgaat in het IBIS budget hotel bij Schiphol. Even snel onder de douche, een ontbijtje naar binnen gewerkt en dan om 4.45 uur met de shuttlebus naar het vliegveld. Hier sluiten we aan in de rij voor de balie van Arkefly. Alles gaat lekker vlot, en om 7 uur gaan we door de scan en even later kunnen we onze plaatsen op zoeken in het vliegtuig. Ik heb comfort class geboekt, 8 cm meer beenruimte, dat is toch wel lekker. Even na acht uur vertrekken we. Tien uur voor de boeg naar de eerste stop. Holguin op Cuba. Daarna nog weer twee uur verder naar Cancum in Mexico. We landen hier om 21.10 uur Nederlandse tijd, 7 uur vroeger in Mexico. Als we door de douane heen zijn en de koffers hebben gaan we op zoek naar iemand van Kras. Deze loods ons naar een blauwe bus. Uiteindelijk zitten we hier met 19 personen, de groep voor de rondreis. Toch wel wat meer als dat we op internet hadden gezien. Het is niet alleen Kras, maar ook Holland International en Arke. Een leuke groep zo op het eerste gezicht.

Nadat we naar het hotel zijn gebracht en even hebben opgefrist op de kamer, gaan we met een groepje van  de stad in om iets te eten en wat inkopen te doen. Ondertussen had ik al 6000 peso gepind in de supermarkt Oxxo. We hebben lekker gegeten en rond 8.30 komen we weer bij het hotel. Ik wil nog even wakker blijven want ik wil weer in het juiste ritme komen. Maar Berty is gelijk onder zeil als ze het bed ruikt. Ik kan mooi even mijn verhaal van vandaag maken. Om 21.00 uur heb ik het af, in Nederland is het dan al 4 uur in de nacht, Ik ben dus al de klok rond wakker. Morgen zal de wekker om 6.30 uur gaan, gaan we weer verder met onze gids Xavier die vanavond nog uit Mexico City moet komen.