30 september – We gaan de bergen weer verlaten?

30 september 2021 - Barril de Alva, Portugal

Vanmorgen na het ontbijt weer op weg, rond half tien rijden we weg en sturen de bergen weer in, we sturen en draaien de eerste twee uur weer lekker op en neer, echt mooi rijden hier, en bijna geen verkeer. Soms zitten we boven de bomengrens en soms daarboven en dan zien we alleen wat heide, brem en ander struikgewas en rotsen, en prachtige vergezichten, het is wel een beetje heiig maar je kan heel ver kijken en her en der zie je ook van die mooie witte dorpjes van hooguit 20 woningen soms half op de berg, of in een dal, maar ook sommige dorpjes liggen bovenop.

Na twee uur worden de rotsblokken waarvan je soms denkt, ze kunnen zo weg rollen zou je denken, zo groot en maar een heel klein deel raakt de grond, vervangen door wanden van leisteen en de witte huisjes gaan over in bruingrijze huizen van leisteen. Na ruim twee uur komen we aan bij Piòdâo, een aanrader van Hennie Vosselman, een dorpje dat grotendeels bestaat uit allemaal huizen gebouwd van leisteen, alleen twee kerkjes in het dorpje zijn nog wit gepleisterd. Hier drinken we ook koffie en klauteren we door het dorpje.

Als we hier hebben rondgekeken stappen we weer in de auto en gaan we op zoek naar Arganil waar ons volgende onderkomen ligt, Quinta da Palmeira. Een prachtig Country House waarvan de eigenaar een Nederlander is, hij heeft dit huis opgebouwd de laatste 12 jaar en het resultaat is zeker een succes, een mooi ingericht huis met eetzaal, mooie kamers en een spa, buiten een mooie tuin en een dito zwembad. Het is vanmiddag rond de 27 graden, dus wij zoeken het zwembad op. Maar eerst gaan we nog op zoek naar een adres voor de lunch wat we vinden in een plaatsje verder op waar een mooi restaurantje ligt, hier eten we een lekkere hamburger en daarna keren we terug naar Quinta da Palmeira en zoeken een paar lekkere zonnestoelen op om te genieten van de zon, het zwembad waar ik een paar keer lekker in plons en natuurlijk van een drankje langs de kant. Rond zes uur zoeken we onze kamer op om even onder de douche te springen, de apparatuur weer op te laden en een verhaaltje te tikken. Vanavond eten we hier in het country house, naar we hebben begrepen onder andere zwart wild varken.

1. Everlien:
    1 oktober 2021
    Wilde varkens zien we wel vaker toch😉 prachtige foto's en een mooie reis. Genieten samen☀️