27 september - naar Ha Long Bay

27 september 2015 - Ha Long Bay, Vietnam

Na het ontbijt wandelen we rond half negen naar de bus om vandaag weer verder te trekken, de route brengt ons vandaag naar Ha Long Bay. Een route over goede wegen van zo’n vier uur. Onderweg is genoeg te zien, rijstvelden, dorpjes, en overal de verschillende verkoopstandjes. Het is zondag dus niet erg druk op de weg. Onderweg hebben we een koffiestop,bij een werkplaats voor mensen met een beperking, meestal opgelopen door de gevolgen van de oorlog met de amerikanen. Het gifgas werkt blijkbaar nog generaties door bij de mensen. Mooie dingen maken deze mensen.

Hierna gaan we verder naar Ha Long Bay, waar we rond één uur aankomen. We gaan een boot op die ons de komende uren tussen de karstformaties door voert. Op de boot hebben we ook een lekkere lunch, met vlees, vis, garnalen en krab. Best wel lekker. Op de boot kan men onder dak blijven maar ook een plaatsje opzoeken op het bovendek, maar velen houden het hier niet uit door de brandende zon. Rond half vijf komen we weer in de haven en staat de bus voor ons klaar die ons naar het hotel brengt. Het Starcity is een mooi hotel, we hebben hier weer een geweldige kamer, het lijkt wel een balzaal. Jammer voor Berty dat ik niet zo’n danser ben. Rond 19.00 uur gaan we eten in het hotel.

Foto’s zijn te vinden op:  https://picasaweb.google.com/101839837956549719600

1. Greet Fikse:
    27 september 2015
    Super bedankt voor jullie verslagen en foto's: we genieten met jullie mee! Heel fijne vakantie gewenst!
    Gert en Greet.
  2. Margreet.tellegen:
    27 september 2015
    Weer ontzettend leuk om te lezen. Geniet er samen van.
  3. Marianne:
    27 september 2015
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin broertje. Geniet er maar lekker van en houd ons op de hoogte. Bij papa en mama is ook alles goed.

En ik vind dat je dan voor deze keer wel een uitzondering mag maken voor Berty door toch even met haar te dansen.

xxxjes je zussie