28 september – Naar Vinh via Tam Coc

28 september 2015 - Vinh Long, Vietnam

Wel schrikken vanmorgen al om 5.00 uur de wekker ,want we gaan om 6.30 al rijden, we hebben een hele lange dag voor de boeg. Na vertrek voel ik me al snel niet helemaal lekker, de wondroos komt weer boven drijven. Tijdens de eerste stop maar even in de koffer gedoken om de anti biotica op te vissen. Na de eerst stop gaan we verder voor onze grotere stop Tam Coc. Hier wachten bootjes op ons om te gaan varen tussen de karstbergen die hier op het land liggen. Als ik in het bootje stap een groot gelach, want ik zak door de plank heen waar we op moeten zitten. Een combinatie van te zwaar en een rotte plank. Gelukkig is er snel een andere plank geregeld en we kunnen vertrekken. We zitten met twee in het bootje en een dame roeit ons door de mooie omgeving. Lekker relaxed en genieten van de mooie natuur, soms komen er eendjes langs zwemmen. Op een gegeven moment moeten we gaan verzitten in de boot, want we gaan de gingen de grotten in, en dat was nogal laag. Geroeid werd er niet meer, het was meer handen werk om door de grot te komen en het hoofd niet te stoten, met een kleine zaklamp komen we door de donkere grotten. Hierna varen we weer terug naar het beginpunt. Hierna de bus in en even verder in het dorp gaan we weer genieten van een heerlijke lunch. Na de lunch stappen we weer in de bus, we moeten vanmiddag nog een uur of vijf rijden. We maken onderweg nog een stop voor toilet, roken en versnaperingen, daarna rijden we door naar Vinh, waar we in het donker aankomen. We zitten in een mooi en hoog hotel (33 verdiepingen) op de 19e verdieping. Morgen zullen we wel even kijken hoe het uitzicht is van de 33e verdieping. Maar dat moet wel weer vroeg, want morgen vertrekken we ook weer om 6.30 uur, dus de wekker weer om 5.00 uur.

1. Anita:
    1 oktober 2015
    Hey Wolffie, denk je goed aan jezelf? Als ik weer wondroos lees dan schrik ik.Geniet nog ff daar. klinkt goed allemaal.