Bezoek aan de Joden Savanne

13 oktober 2016 - La Simplicite, Suriname

Ook nu weer vertrekken we na het ontbijt om 9.00 uur met het busje voor een bezoek aan de Joden Savanne. Onze eerste stop is bij een brug waaraan men wel is begonnen met de bouw, maar deze is nooit afgebouwd omdat er een aanvaring heeft plaats gevonden met de in aanbouw zijnde brug en er veel gesteggel kwam over wie de kosten moest gaan betalen. Omdat men er niet uit is gekomen tot nu toe is besloten om een andere brug ten de  bouwen een paar kilometer verderop. Bizar. Hierna bezoeken we die nieuwe brug en gaan hier ook de rivier over op weg naar de Jodensavanne een gebied waar de Joden in de 17e eeuw zijn begonnen met het opzetten van plantages. Eerst bezoeken we een veld waar ananas wordt gekweekt door de lokale bevolking dan bezoeken we de   locatie waar de joden hun centrale synagoge hebben gebouwd en vinden hier ook hun kerkhof. Van de synagoge is alleen nog maar een ruïne over. Als wij hier rondlopen, komen we ook een groep tegen met de Amerikaanse consul die hier ook een rondleiding krijgt. Na het bezoek aan de Joden Savanne laat Rodney ons ook nog zien waar het eerste ontspanningsoord van Suriname zich bevindt Blacky Watre. Hierna rijden we weer terug naar Overbridge waar we om 13.00 uur aankomen. We gaan om 14.00 uur lunchen waarna we het strand en zwembad opzoeken. Vanmiddag nog een en ander op de laptop bijwerken en doorsturen want de komende dagen is er geen wifi en internet in Jaw Jaw. Daar is alleen stroom tussen 19.00 en 23.00 uur.