Dagje Paramaribo

11 oktober 2016 - Paramaribo, Suriname

Vandaag een vrije dag, lekker doen wat we zelf willen doen.

We zijn toch al redelijk op tijd wakker en gaan na een lekkere douche naar het ontbijt. Na het ontbijt wandelen we eerst een stukje door het centrum en over de markt waar Berty een pakje pindapeper koopt, een soort van satehsaus. Als we bij ons hotel komen nemen we daar een taxi naar de Hermitage Mall het grootste winkelcentrum van Paramaribo. Hier drinken we na aankomst eerst op een terras koffie waarna we gaan kijken wat hier allemaal voor winkels zitten. Nou dat val dus nog wel mee. We wandelen hier rustig rond en kijken bij enkele winkels binnen, wel vreemd, de meeste prijzen zijn in US dollar, blijkbaar omdat er ook in die valuta wordt ingekocht. Na nog iets te hebben gedronken nemen we de taxi weer terug naar het centrum, we laten ons afzetten bij Het Vat waar een aantal restaurants zitten. We kijken hier even rond en lopen weer richting ons hotel. Onderweg eten we weer iets bij Gadri waar we zaterdag ook al iets hebben gegeten. Het was weer lekker. Na het eten lopen we door naar ons hotel. Daar pakken we onze zwemkleren en gaan naar het zwembad. Lekker in het water en proberen wat bij te kleuren. Rond half zes weer naar de kamer, TV kijken, douchen. Rond zeven uur gaan we de stad weer in om iets te gaan eten.