Dinsdag 6 november 2018 – Villa de Leyva

6 november 2018 - Villa De Leyva, Colombia

Voor de wekker af liep om 7.00 uur waren we al gedoucht en klaar om naar het ontbijt te gaan, een goed ontbijt met veel keus. Na het ontbijt samen een rondje door de stad gelopen en een aantal foto’s gemaakt. Rond 8.30 uur zijn we weer terug bij het hotel en rond 9.00 uur vertrekken we met de bus naar een klooster in de buurt, voordat we daar zijn stoppen we eerst nog bij een opgraving waar allerlei stenen beelden uit de indianentijd zijn opgegraven. De meesten hebben de vorm van een penis. Wel leuk om even te zien. Hierna rijden we door naar het “Ecce Homo” Dominicanen klooster. Het is sinds enkele jaren niet meer in gebruik als klooster maar doet dienst als museum, verschillende poppen, beelden en schilderijen geven een indruk van hoe het vroeger is gegaan, ook een ruime collectie van priestergewaden hangen hier en enkele plaatsen waar de diensten werden gehouden. We drinken hier nog even een drankje voor we weer in de bus stappen, nu rijden we naar de enige wijngaard van de regio. Marques de Villa de Leyva. Hier worden de druiven verbouwd en de wijn gemaakt. Het zijn tropische wijnen omdat we hier in een tropisch klimaat zitten en de druiven altijd kunnen groeien. We mogen het ook proeven. Wij zijn beiden geen wijndrinkers en vinden het maar zuur, maar ook enkele wijnkenners in de groep zijn niet echt weg van de rode wijnen. Na de wijngaard rijden we weer terug met de bus naar de stad voor de lunch.

Na de lunch dwalen we wat door het stadje en bezoeken nog enkele winkeltjes waarna we terug gaan naar ons hotel om even een verhaaltje te tikken en de foto’s weer over te zetten.