​Woensdag 7 november – Via Bogota en dan vliegen naar Nueva.

7 november 2018 - San Agustín, Colombia

’s Morgens rustig aan gedaan, eerst ontbijten daarna naar het dorp gewandeld om nog even wat peso’s te pinnen (600.000 peso’s is ongeveer 175 euro). Daarna de koffers buiten de kamer gezet en beneden met de andere reisgenoten wat gekletst. De bus vertrok rond 10 uur, de eerste 2 uur langs mooie vergezichten, wat prachtig is het hier. Na die 2 uur kwamen we aan bij een plaats die belangrijk is geweest voor de onafhankelijkheid van Colombia. Hier heeft Simon Bolivar de Engelsen verslagen en de onafhankelijkheid uitgeroepen. Hier even rondgewandeld en foto’s gemaakt. Hierna weer in de bus en via de Pan-American highway naar Bogota. De Pan-American Highway is een van de langste wegen ter wereld, hij loopt van Alaska tot het zuiden van Chili, over zo’n 48.000 kilometer. Het stuk hier in Colombia ziet er goed uit. Rond 3 uur komen we aan bij de buitengrens van Bogota, hier wordt het filerijden want de scholen die in deze hoek van de stad zitten gaan uit en de scholieren worden veelal met bussen vervoerd, het stikt hier dus van de bussen. We hebben ongeveer 2 uur nodig gehad om bij het vliegveld El Dorado te komen. Hier kunnen we gelukkig snel inchecken en door de douane. Hierna drinken we nog een koffie met wat lekkers en rond half zeven mogen we boarden. We worden met de bus naar het vliegtuig gebracht (niet echt een groot vliegtuig) en in ongeveer 45 minuten vliegen we naar Nieva. Waar we ook weer snel onze koffers hebben. Douane kennen ze hier niet omdat het een nationale vlucht betreft. Dan in de bus die ons in 10 minuten naar ons hotel brengt. Hierna nog even naar de supermarkt voor wat kleine inkopen en naar bed want morgenvroeg moeten we vroeg uit de veren.