Via Domburg terug naar Paramaribo

19 oktober 2016 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen eerst rustig de tijd voor ontbijt en inpakken voor de volgende etappe, terug naar Paramaribo. Even het resort rondgelopen in de vroege morgen en wat foto’s gemaakt. Ik kwam nog een paar Agouti’s (Surinaamse Boshaas) tegen die er snel vandoor gingen, verder vloog er nog weer een toekan en andere mooie vogels rond. Daarna lekker gedoucht en samen naar het ontbijt. Terug in het huisje is Berty de koffers gaan inpakken en heb ik buiten op het terras de natuur in de gaten gehouden, er kwam nog een kolibrie langs. Daarna naar de receptie om af te rekenen en te wachten op de bus die ons weer terug zal brengen naar Paramaribo. Als de bus er is moeten we nog wel een tijd wachten op Harvey want die staat nog bij de receptie en daar zijn ze niet zo snel met het uitrekenen en afrekenen.

Als dat toch is afgehandeld rijden we in de bus verder in de richting van Domburg dat ligt tussen een aantal andere plantages (vaak met Nederlandse namen). In Domburg kijken we even rond en daarna nemen we de boot naar de andere kant van de rivier waar zich Plantage Laarwijk bevind. Over de rivier komen we langs een aantal hele mooie huizen, één daarvan is van Winston Bogarde. In Laarwijk wandelen we even rond en kijken bij het schooltje en zien hoe de kanalen zijn gegraven. Het is er erg warm, we zijn dan ook blij als we een half uur later weer met de boot terug varen naar Domburg. Hier willen we gaan eten maar we kunnen hier geen warung (restaurantje) vinden waar nog Javaanse hapjes worden gemaakt. Jammer. We rijden verder en komen langs de raffinaderij van Suriname. Hier werken ruim 1000 mensen. Ook komen we langs enkele bedrijven die in de viswerking zitten en in de houtverwerking zitten. Halverwege Paramaribo stoppen we bij een warung om te eten, niet veel keus maar wel lekker, en super goedkoop. Een portie nasi of bami kost hier naar € 1,40.

Rond een uur of drie komen we weer aan bij ons hotel in Paramaribo Krasnapolsky voor onze laatste twee nachten van de vakantie.

Eerst even een kamer, dan nog even naar het zwembad om af te koelen. Hierna even lekker relaxen op de kamer voordat we gaan eten, dit keer gaan we voor de tweede maal naar Bodega & Grill “De Waag”, wat ons aan het begin van de vakantie goed is bevallen, ook vanavond is er livemuziek Jim Westfa & Friends spelen er vanavond. We hebben er weer lekker gegeten en genoten van de muziek. Daarna weer een wandeling terug, een ijsje gehaald bij de MacDonald en daarna lekker slapen.