JawJaw

16 oktober 2016 - Paramaribo, Suriname

Toch redelijk geslapen, maar wel op tijd wakker. Rond kwart over zes is het al weer druk aan de rivier met wassende vrouwen en kinderen die er spelen. Wij kijken er weer met veel plezier naar. Wij vertrekken na het ontbijt met de boot naar Nieuw Aurora, een plaatsje een uurtje varen stroomopwaarts. We moeten een keer de boot uit en binnendoor lopen omdat de boot anders niet door een stroomversnelling kan komen, even verder kunnen we weer instappen. Even verder bereiken we Nieuw Aurora, hier krijgen we ook een rondleiding en bekijken het regio-ziekenhuisje waar zo nu en dan een arts langskomt om mensen te onderzoeken. Ook bezoeken we in het dorpje enkele mensen die iets verkopen en maken. Na deze dorpswandeling gaan weer terug met de boot, om ergens bij een stroomversnelling aan te leggen waar we lekker in kunnen gaan liggen, lekker dat masserende water. Na een uurtje varen we weer verder en voor de lunch zijn we weer bij Miss Meevis voor de lunch. Rijst, kouseband met varkensvlees in een lekker sausje. Na de lunch nog wat op en rond de rivier gehangen. Daarna onder de (koude) douche en lekker voor ons huisje gezeten (relaxen). Rond een uur of acht weer gegeten, dit keer gebakken aardappelen met drumsticks en rauwkostsalade. Na het eten was er een culturele avond met dans en zang door de lokale bevolking. Na nog een drankje was het tijd om naar bed te gaan.