Weer naar de ontwikkelde wereld

17 oktober 2016 - Klaaskreek, Suriname

Om zeven uur vertrekken we al met een lokale gids voor een boswandeling, een uurtje wandelen buiten het dorp. Helaas zien we geen dieren, behalve wat vliegend spul als vlinders en vogels. Wel veel planten, veel palmen en via mooie paadjes over kostgrondjes. De planning was een uurtje maar we zijn ruim anderhalf uur weg geweest. Een mooi begin van de dag. Bij terug komst staat het ontbijt al op ons te wachten. Tegen 10 uur kunnen we in de boot stappen die ons terug brengt naar de bewoonde wereld. Na een boottochtje van zo’n 45 minuten staat onze bus al te wachten. Snel inladen want het is hier warm op de kade. Dan rijden we in anderhalf uur naar Brownsdorp waar we nog wat inkopen kunnen doen want ons volgende onderkomen is blijkbaar nogal aan de dure kant. Hierna rijden we door naar de Stuwdam waar we onze lunch krijgen. Mooi om te zien hoe vanuit het meer via de dam het water in de rivier loopt en Suriname zijn stroom op wekt. Bij de bouw zijn wel wat rekenfoutjes gemaakt, want de berekende op te wekken Berg en Dal ons volgende onderkomen voor twee nachten. We krijgen hier een super deluxe huisje aan de rivier. Veel luxe op dit park maar ook hoge prijzen (voor Suriname). Een mooi zwembad en een goed restaurant. Voordat we deze avond gaan eten gaan we ’s middags nog lekker aan het zwembad. Na het diner (buffet) nog even lekker op bed met een drankje en dan gaan slapen in een hemelbed met heerlijke dikke matrassen.