Naar Palenque via een omweg

21 oktober 2014 - Chiapa, Mexico

Gisteren hebben we al een minder goed bericht gehad van Xavier, we kunnen niet via de geplande route naar de volgende locatie, Palenque. Er zijn onderweg blokkades van de locale bevolking heeft hij door gekregen, daarom moeten we een paar uur om rijden, en kunnen we niet naar de waterval die op de planning staat. Een hele bus dag dus. Wat het wel goed maakt is het gebied waar we door heen rijden, prachtige natuur met bergen, en mooie vergezichten. We hoeven ons wat dat betreft niet te vervelen, alleen jammer dat we de hele dag weer in de bus zitten. Rond half twee maken we een lunch stop bij VIPS in Villahermosa. En rond 16.00 uur arriveren we bij Hotel Mission Palenque. We gaan nadat we naar de kamer zijn gegaan en onze koffers hebben ontvangen, maar eerst eens even naar het zwembad. Het is hier namelijk weer lekker warm, ruim 30 graden. Ik neem nog even lekker een plons in het water dat 32 graden is. Na even lekker bij het zwembad te hebben gelegen  zoeken we de kamer op en rond 19.30 gaan we weer met ons groepje eten. Tegen tien uur zoeken we de kamer op.