Waardeloze indianendorpen

20 oktober 2014 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Vandaag mogen we uitslapen, we vertrekken pas om 9.00 uur naar een tweetal indianen dorpen. Wat een aanfluiting, super toeristisch en een bevolking die niet erg vriendelijk is, zeg maar gerust vijandig. Foto’s maken mag je er niet, of je moet betalen. En dat weiger ik. Ik wordt hier bijzonder kwaad over en dat laat ik ook merken. Zo’n dorp leeft van de toeristen en dan gaan ze er zo mee om, belachelijk. We bezoeken in beide dorpen een kerk waar niet gefotografeerd mag worden maar blijkbaar wel betaald moet worden om er in te komen. In de ene kerk mag je zelfs je fototoestel niet zo maar mee naar binnen nemen en moet je het verbergen, ik ga dus niet naar binnen.

Weer terug bij ons hotel rond één uur gaan we de stad weer in en eten in een restaurantje waarna we op zoek gaan naar de kathedraal die niet zo veel voorstelt, we hebben al veel mooier gezien. Rond de kathedraal is een grote markt waar de dames het een en ander kopen, mooi om hier rond te lopen tussen al deze handelaren. Hierna gaan we weer naar de hoofdstraat waar we bij Oh la la weer lekker koffie gaan drinken met een heerlijk gebakje. Rond 18.30 uur zijn we weer op de kamer. Even de verhalen van de afgelopen dagen maken en op internet zetten. Om 20.00 uur hebben we afgesproken in het restaurant waar we gisteren iets hebben gedronken.