Tempels van Palenque en waterval

22 oktober 2014 - Chiapa, Mexico

Vandaag vertrekken we weer om acht uur, op het programma staat eerst een bezoek aan de tempels van Palenque, mooie tempels in een mooie groene omgeving. De tempels zien er weer anders uit als die die we al gezien hebben. We krijgen weer een hele uitleg van Xavier, maar ik sla dat niet allemaal op. Tussen de tempels ook weer verschillende verkopers die hun handel aan de man proberen te brengen. Mooi het contact met die mensen. Via de tempels lopen we door een mooie natuur met allerlei geluiden via een waterval naar de uitgang, onderweg zie ik nog weer een kolibrie vliegen van bloem naar bloem. Als we het park uitgaan gaan we nog even naar het museum waarna we de bus pakken naar de waterval die we gisteren hebben gemist. Prachtig om te zien hoe het water naar beneden klettert, mooi om weer foto’s van te maken. We kunnen ook achter de waterval komen wat ook weer een mooi beeld op levert, je wordt er wel erg nat van de spray die er altijd hangt. Je kan ook nog zwemmen onder de waterval, maar dat doen er maar twee uit onze groep, de sportieve Gerda en Teun. Wij gaan een hapje eten in het restaurant, waarna we weer vertrekken naar het hotel. Hier komen we rond vier uur weer aankomen. Ik ga met Berty nog even een eindje lopen naar het centrum om nog een laatste keer peso’s te pinnen en even op het plein wat te drinken, wel een leuk centrum hier, met bijna geen toeristen. Dan weer naar de kamer en rond half acht gaan we met een groepje weer wat eten in het centrum, we komen terecht bij het restaurant Maya, waar we wel lekker hebben gegeten. Rond half tien zijn we weer op de kamer. Even het verslag weer bijwerken en dan slapen. Morgen verlaten we Mexico en gaan we naar Guatamala.