zaterdag 3 oktober 2015 – Hoi An

3 oktober 2015 - Hoi An, Vietnam

Vandaag en morgen twee dagen die we zelf in kunnen vullen, we kunnen enkele facultatieve excursies doen of lekker luieren, winkelen of naar het strand gaan. We hebben twee dingen besproken, vandaag gaan we op de fiets de omgeving van Hoi An verkennen en morgen gaan we een kookles volgen. Vanmorgen dus al weer vroeg uit de veren want we moeten al om half acht vertrekken. Als om zes uur de wekker afloopt ziet het weer er goed uit maar als we later naar het ontbijt gaan, regent het al. En dat is niet fijn voor een fietstocht. Albert stelt het vertrek uit tot acht uur, maar dan regent het nog steeds, maar de lucht ziet er al wel wat beter uit. Rond kwart over acht is het bijna droog. De meesten trekken een regencapeje aan en we vertrekken met een gekleurde stoet op de fiets door Hoi An, waar we al snel het platteland bereiken waar we dan doorheen cruisen. We zien rijstvelden, huizen met tuintjes en ook veel volkstuintjes waar de mensen hun eigen groente verbouwen maar ook begraafplaatsen en offerhuisjes. We stoppen bij enkele tuintjes en zien hoe de gewassen van water worden voorzien, enkelen uit de groep mogen dit ook doen. Ook zien we veel buffels, eenden, witte reigers en andere beesten. Enkelen uit de groep kunnen ook op een buffel gaan zitten. We komen ook langs verschillende vissers, met hengel aan de kant of in het water met een net en vanaf een bootje. Na zo’n anderhalf uur vind ik het genoeg en ga met de gids naar het eindpunt van de fietstocht, hotel the Red Bridge. De rest komt zo’n veertig minuten later. We drinken hier wat en daarna pakken we de boot terug naar de het centrum van Hoi An. De middag kunnen we zelf indelen. We gaan eerst even naar het hotel terug om ons wat op te frissen, daarna gaan we met zessen weer naar het centrum waar we gaan lunchen bij de Cargo Club waar we gisteravond ook zo lekker hebben gegeten. Na het eten lopen we door de straatjes langs de winkeltjes. Daarna lopen we met ons twee weer terug naar het hotel en gaan naar de massagesalon aan de overkant van de weg SuBi93. Hier krijgen we een lekkere massage van ruim een uur. Na de massage lekker loom op het bed. Daarna lekker douchen want rond19.15 vertrekken we weer voor het diner, weer bij de Cargo Club.