zondag 11 oktober 2015, een vrije dag in Saigon.

11 oktober 2015 - Ho Chi Minh City, Vietnam

We kunnen vandaag uitslapen. Rond negen uur gaan we ontbijten en daarna gaan we weer naar de markt om lekker rond te dwalen in de overvolle rijen met kramen. Ook vandaag wordt weer veel aan ons getrokken. Er is van alles te koop, Vis, bloemen, groente en vlees vooraan en verder naar achteren de spullen zoals kleding, souvenirs, koffie en andere spullen. Veel (nep)merken worden hier aangeboden. Berty heeft nog een nieuwe tas nodig en die vind ze hier wel, maar we worden het niet direct eens over de prijs. Uiteindelijk weet ik de prijs af te dingen van 1.750.000 naar 500.000 dong, zo’n 20 euro. Hierna verlaten we de markt en lopen door enkele straatjes met winkeltjes en gaan we iets drinken bij een restaurant even buiten deze straatjes. We lopen door richting het Opera gebouw waar we lopen langs andere winkels van de exclusieve merken zoals Rolex en andere dure merken. We komen uit aan de Saigon River waar we op een bankje even de rivier aan ons langs laten trekken. Hierna gaan we verder en ontdekken een Dunkin Donut, iets waar Berty nogal weg van is. We laten ons een donut prima smaken. Hierna weer verder, waar we langs de straat nog een mooi fotoboek kopen van een doodstomme dame. Al wandelend komen we bij de Mc Donald waar we eens lekker een burger naar binnen werken. Hierna gaan we op een bankje in het park eens even kijken wat er allemaal gebeurd in het park en op de weg er langs. Al snel worden we ontdekt door de jeugd die hun Engels wil oefenen. Steeds komen er groepjes langs om van alles aan ons te vragen en zo hun Engels te oefenen. Heel leuk om met deze jeugd zo te communiceren. In totaal hebben we met een kleine veertig jongeren wat gekletst over waar we vandaan komen, wat we hier doen en wat we vinden van het land. Maar ook vragen over Nederland en werken in ons land. Hierna zoeken we onze kamer op om wat te relaxen. Tegen een uur of zes willen we gaan eten waarna we naar de avondmarkt gaan.

1. Marianne:
    12 oktober 2015
    Hoezo heeft Berty een tas nodig??? Volgens mij heeft ze voorraad genoeg thuis.
  2. Jannes:
    15 oktober 2015
    Nou ze heeft er in Vietnam weer 4 bij gekocht.
    En 1x weg gegooid, dus toch weer een plus van 3