Luik en Moezel

28 september 2020 - Stadtkyll, Duitsland

Zondag 27 september

Omdat er op zondag in Duitslang niet is te doen, en wij nogal gek zijn van markten hebben we besloten deze zondag naar Luik te gaan, naar de markt La Batte. Een uurtje rijden vanaf ons huisje. ’s Morgens nog even getankt, en dan door naar Luik. Rond half elf komen we aan bij de markt, een markt van zo’n 3 km langs de maas. Afwisselend en toch wel druk, maar met een verplicht mondkapje lijkt het wel vertrouwd. De dames kijken of er koopjes zijn en ik kijk ook of ik nog ergens een horloge kan kopen want het huidige horloge heeft nog wel eens wat kuren. Berty en Marianne weten het een en ander te scoren. Koffie drinken doen we bij een boekhandel/koffiehuis net een straat van de markt af. Als we de markt al bijna afgaan loop ik toch nog tegen een horloge aan wat mij aanstaat en ook de prijs is goed. Hierna eten we nog een lekker broodje met worst op de markt en tegen half twee zijn we weer bij de auto. Op de terugweg zien we in Malmedy nog een brocante markt aangekondigd, daar stoppen we nog even om te zien of het iets is, maar het is echt een rommelmarkt met spullen waar wij niets tussen zien. Rond drie uur zijn we weer bij het huisje waar ik de finale van de Formule 1 nog kan zien. Tegen zes uur gaan we een hapje eten bij het kebabhuis in Stadtkyl, een kleine zaak met gezellig personeel en bijzonder grote schotels, een aanrader. Vol van het eten komen we weer thuis, we kijken nog even TV en gaan dan naar bed.

Maandag 28 september

Ik ben op tijd wakker en besluit om eerst maar eens een stuk te gaan wandelen, ik zie een mooie zonopkomst en loop lekker door de bossen.

Vandaag gaan we beginnen met een rondje langs de moezel. Na het ontbijt rijden we richting Trier waar we van start willen gaan om de moezel te volgen. Trier is het oudste stadje van Duitsland en heeft mooie oude panden en een mooie  dom waar we ook even gaan kijken, we lopen gezellig door dit mooie stadje. Na het bezoek aan de dom van Trier nemen we een kopje koffie met lekker gebak op het plein. Hierna zwerven we nog wat door de stad en via de puonto Negro gaan we weer naar de auto. Nu gaan we verder langs de Moezel naar Bernkastel waar we weer even rond wandelen en rond half drie gaan we eten in het oude centrum van dit mooie stadje. Na deze verlate lunch pakken we de auto terug naar ons huisje. We komen om 17.30 uur aan bij ons huisje. Omdat we zo laat hebben gegeten hebben we geen zin om nu nog weer te gaan eten, vanavond nemen we daarom lekkere hapjes, ons eigen tapas buffet.

1. Paulien:
    28 september 2020
    Leuk om mee te lezen. Paulien