Naar het Outlet Center en de buurt verkennen

26 september 2020 - Stadtkyll, Duitsland

Zaterdag 26 september

Vannacht heeft het aardig geregend en ook voor vandaag voorspellen ze nog aardig wat regen, zeker tot na de middag. We besluiten naar Bad Munstereifel, waar ze een outlet center hebben. Ik zeg nog tegen de dames dat ze niet te veel moeten kopen, want we moeten het ook mee kunnen nemen naar huis. Maar uiteindelijk ben ik degene die het meest koopt. We lopen daar van winkeltje naar winkeltje tussen de buien door, nemen nog ergens te tijd voor koffie met wat lekkers en rond een uur of één zijn we hier klaar en pakken de auto weer. We wilden onderweg nog naar een waterval, maar we hebben geen zin om in de regen te gaan wandelen. Dus beslissen we om eerst maar naar ons huisje te gaan en daar te lunchen. Als we de lunch op hebben lijkt het toch wat beter te worden, de regen houdt op. Ik kijk nog even de training van de Formule 1 af en we gaan hier aan de wandel. Het is al een hele afdaling om van ons huisje naar de receptie te lopen. Hierna dalen we nog wat verder af en naar de hoofdweg, hierna gaan we weer klimmen naar het oude Schloss Kronenburg wat even naast het park staat. Het is een beste klim naar boven en de dames hebben het er zwaar mee, maar we komen boven en kunnen genieten van een mooi uitzicht, de resten van het oude slot en een klein dorpje met mooie oude straatjes. Hierna dalen we weer af naar beneden en lopen even verder door het dorpje Kronenburg en langs de rivier de Kyl. We lopen door tot aan het stuwmeer. Van hier gaan we over de brug die over de weg loopt terug naar ons huisje, weer een hele klim naar boven.

Dan kunnen we de finish nog zien van het WK wielrennen voor vrouwen waar de Nederlandse dames het geweldig doen, eerste – tweede – vierde.

Hierna gaan we weer naar Stadtkyl waar we vanavond eten bij pizzeria La Sirena. Heerlijk gegeten. Als we weer in ons huisje zijn schrijf ik dit stukje en daarna gaan we ons bed opzoeken. Morgen op tijd op want dan willen we naar Luik, waar we de markt La Batte willen bezoeken.