Op weg naar de Duitse Eifel

26 september 2020 - Stadtkyll, Duitsland

Vrijdag 25 september

Vanmorgen eerst lekker rustig aan gedaan, nog een en ander bij elkaar gezocht en rond kwart over elf met de auto naar Marianne, waar we haar bagage ook in de auto pakken. Nadat we nog een kop koffie en een broodje hebben gegeten vertrekken we rond de klok van twaalf naar onze bestemming in Duitsland, Roompot Park Kronenberger See in de Duitse Eifel.

We rijden ongeveer drie uur, en als we aankomen kunnen we bij de receptie meteen onze sleutel van ons huisje voor de komende twee weken ophalen. We zitten in huisje 122, helemaal boven op de berg, na ons zit er nog één huisje en aan de overkant van het weggetje zitten een paar huisjes die net iets hoger zitten. We hebben een mooi huisje, ziet er goed uit, we hebben ook een sauna in ons huisje, lekker ontspannen als we willen.

Nadat we onze bagage hebben uitgepakt en ons hebben geïnstalleerd, pakken we weer de auto, we rijden naar Stadtkyl, ongeveer 5 km verder om inkopen te doen bij de Lidl. We hebben een hele kar vol voor 65 euro, hier kunnen we even mee vooruit. Als we de spullen naar het huisje hebben gebracht gaan we even later weer naar het dorp om te gaan dineren, dat gaan we doen bij het Balkan restaurant waar Marianne en ik onze eerste schnitzels weten op te maken, jägerschnitzel. Berty heeft een cordon blue. Goed eten hier voor een prijs waarvoor je het in Nederland niet redt.

Hierna gaan we weer naar ons huisje en kijken nog even tv voor we ons bed opzoeken.

1. Paulien:
    26 september 2020