26 september - Naar de Kalahari

27 september 2019 - Kalkrand, Namibië

Na een goede nacht geslapen, ’s morgens weer op tijd wakker en na een verfrissende douche een heerlijk ontbijt van de dames van Maison Ambre. Een ruime keus en ook nog een lekker gebakken eitje er bij. Rond 9.00 uur nemen we afscheid met de belofte over drie weken weer te eindigen in hetzelfde adres. We rijden naar het centrum waar we een bezoek brengen aan het Namibian Craft Centre, een verzameling van vele kleine shops waar allerlei dingen worden vervaardigd en verkocht. Als we de komende weken niet kunnen slagen in het vinden van de juiste souvenirs kunnen we hier terug komen.

Daarna gaan we verder in de richting van Kalkrand waar ons volgende overnachtingsadres zich bevindt.  Onderweg rijden we door afwisselende landschappen in wisselende kleuren en zien ook verschillende soorten dieren, zoals bavianen, geiten, zebra’s, wilde paarden). Halverwege stoppen we in Rehoboth (kennen wij in Wapenveld als het bejaardentehuis) en doen wat inkopen in de supermarkt en eten en drinken iets. Het waait aardig hard en hierdoor komen er ook veel stof in de lucht, soms is de lucht mooi helder blauw, soms rood van het stof dat er rondwaait. Hierna rijden we verder naar Kalkrand waar we rond 14.00 uur aankomen bij Teuffelskrallen Lodge. Inchecken bij de receptie en dan weer drie kilometer verder naar onze tent die zich op een heuvelrug bevindt met uitzicht aan voor en achterzijde over de Kalahari. De tent is luxe met een groot bed en elektra met koelkast en goede verlichting. Het sanitair bevindt zich in een aparte ruimte naast de tent. Vanaf de WC heb je een mooi uitzicht over de vlakte.

Om 15.30 uur stappen we weer in de auto naar de zusterlodge Kalahri Red Dunes Lodge, die zich op een gesloten terrein van 2000 hectare bevindt. Hier gaan we een sundowner drive maken. Een prachtige rit over het resort waarbij we verschillende dieren zien en genieten van het mooie landschap, waaronder de mooi gekleurde duinen. We zien o.a. gnoe’s, Oryx, zebra’s, Giraffen en enkele soorten antilopen. Tegen de tijd dat de zon ondergaat stoppen we bovenop een heuvel waar we voorzien worden van een hapje en een drankje en kunnen genieten van de ondergaande zon. Natuurlijk schieten we hier ook weer enkele plaatjes. Hierna rijden we terug naar de lodge en stappen weer in onze auto om naar het Alte Farmhouse te rijden om te genieten van een driegangen diner. Even na half negen rijden we van het Alte Farmhouse weer de drie kilometer naar onze tent waar we dit verhaaltje nog even tikken en daarna lekker onder de wol kruipen. Morgen is er weer een dag om verder te gaan, vier tot vijf uur rijden over gravelwegen, want na vandaag worden de asfaltwegen wel minder.