Dagje Taormina

29 september 2023 - Catania, Italië

29 september 2023 – DagjeTaormina

Vanmorgen na het ontbijt de auto weer opgezocht, hij stond gelukkig nog onbeschadigd op dezelfde plek, daarna de stad uitgereden, wat nog niet meeviel met al die Italianen die de auto overal voor drukken, maar aan de andere kant ook ruimte geven om er tussen te komen, wel wordt je helemaal gek van het getoeter, die gebruiken ze nog meer als het gaspedaal.

Eerst nemen we een kijkje op de vismarkt, waar een levendige handel in de versgevangen vis is, maar ook in groente en fruit is er een goede handel. Prachtig om te zien hoe de vis verhandeld wordt en wat voor soorten vis er worden verhandeld. Ook veel schelpdieren wisselen van eigenaar en zullen later deze dag ergens op een bord verschijnen.

We gaan vandaag een dagje naar Taormina, een kleine 50 kilometer vanaf Catania, we parkeren de auto in de parkeergarage die de B&B eigenares heeft aangegeven (zou goedkoper zijn) en wandelen de oude stad in. Ook hier weer mooie gebouwen en veel winkeltjes. Het is hier ook erg druk met toeristen, volgens mij ook van een cruiseschip, want er lopen heel veel groepen achter mensen met bordjes aan en dan heel veel Viking 1 t/m 15, maar ook andere groepen die met bussen zijn gekomen. Wij lopen lekker op ons eigen tempo en stoppen waar we zelf willen. Bij veel gebouwen staat ook wel aangegeven wat het is.

We pakken eerst een terrasje voor de koffie en we eten een canoli, lekker maar wel machtig, even later weer eten, ik een pizza en Berty een salade. Hierna zoeken wij de auto weer op en rijden terug naar onze B&B. Even luieren op de kamer en dan weer op pad, de stad in, even ergens iets drinken en even later tijd voor het diner, maar dat wordt een grote borrelplak, veel soorten ham en kaas en diverse soorten broodje, Dat vult wel erg dus nu hangen we met een volle buik op bed en ik tik dit verhaal. Morgen gaan we weer verder, dit keer naar Agrigento.