Naar het einde van de wereld - Santa Maria di Leuca

11 oktober 2023 - Santa Maria di Leuca, Italië

Woensdag 11 oktober – Santa Maria di Leuca

Vanmorgen niet gelijk na het ontbijt vertrokken, want ik was niet echt lekker, er draaide van alles in mij, dus eerst maar even rust.

Na een uurtje ging het wel weer en zijn we in de auto gestapt naar het einde van de wereld zoals het uiterst zuidelijke puntje van Puglia bij Santa Maria di Leuca ook wel wordt genoemd. Hier komen de Adriatische en Ionische zee bij elkaar. Het is ruim een half uur rijden dus we zijn er al redelijk snel. We wandelen hier even rond en maken wat foto’s. Vooral de haven is vanaf het hoge punt bij de mooie vuurtoren mooi om op de foto te zetten. Op een terras drinken we iets en daarna rijden we zoveel mogelijk langs de kust weer terug naar Li Foggi waar onze Masseria zich bevindt. Mooi en minder mooie badplaatsen vinden we op onze route en ook goede en slechte wegen, maar wat ons hier opvalt, het is hier een stuk schoner langs de weg als in de streken die we hiervoor bezocht hebben. Onderweg eten we nog ergens een broodje.

Tegen half drie kwamen we weer aan bij onze kamer, waar we ons hebben omgekleed om op een van de ligbedden in de tuin nog een tijdje te genieten van de zon en het zwembad. Met 27 graden is het hier nog goed vertoeven. Even na vier zakt de zon achter de bomen en besluiten we naar de kamer te gaan. Hier relaxen we verder en kijken we al even waar de route langs loopt morgen als we naar ons laatste adres gaan. Weer een mooi onderkomen zo te zien, Trulli Terra Magica in Putignano.

1. Saskia van der Meer:
    12 oktober 2023
    Mooie foto's. Die overvieuw van de haven , en dat parkje . En die close- up van die cactus vind ik prachtig

Geniet nog even vandaag!!