Laatste stop op Sicilië

4 oktober 2023 - Cefalù, Italië

3 oktober 2023 – Laatste stop op Sicilië

Gisteren geen stukje geschreven, de laptop was leeg, dan nu maar even voor het ontbijt.

We hadden een dag van verplaatsten van Trapani naar Cefalu, ruim 200 kilometer. Rechts de weg hoge rotsen en aan de linkerkant meestal zicht op de blauwe zee. De route liep via Palermo en rond 12.00 uur waren we in Cefalu, een mooi maar druk stadje en heel er toeristisch. We hebben een kleine maar mooie kamer dicht bij het “oude” centrum.

Hiervandaan lopen we langs een mooie boulevard naar het centrum met leuke en gezellige restaurantjes, we gaan eerst wat zoeken voor de lunch en daarna zwerven we wat door het stadje. Hierna gaan we naar onze kamer en zoeken onze badkleding op, we gaan naar het strand, lekker weer en een paar uurtjes gelegen en daarbij genoten van wat er hier allemaal rondloopt, aan badgasten en diverse verkopertjes. Ook mooi om te zien dat verkopers van doeken en handdoeken die geen vergunning hebben en dus illegaal hun waren ophangen langs relingen een spel spelen met de politie, want als die er aan komen dan wordt alles vliegensvlug weggehaald. Tegen half vijf gaan we weer naar de kamer en rond zeven uur gaan we weer op zoek naar een eetadres. We sluiten af met een ijsje en zoeken de kamer weer op.

Vandaag gaan we een dagje met de trein naar Palermo, om daar eens even rond te kijken.

1. Saskia van der Meer:
    4 oktober 2023
    Veel plezier Jannes en Bertie!