Laatste week gaat beginnen

8 oktober 2023 - Matera, Italië

Zondag 8 oktober – Laatste week gaat beginnen

Na het ontbijt gaan we een rondje maken door het oude centrum van Matera, we zwerven door straatjes, stegen en over de trappen omhoog en omlaag, een best wel zware omgeving om rond te struinen. We genieten van de verschillende uitzichten, gebouwen en kerken. Na een tijdje nemen we iets te drinken op een terras en komen hier nog weer in gesprek met een Nederlands stel. Hierna wandelen we weer verder en bekijken de rest van de stad, rond een uur of één pakken we op een terrasje een lekker broodje en daarna zoeken we even onze kamer op, even lekker bijkomen, we sluiten allebei ook nog even de ogen. Als we weer wakker zijn gaan we nog weer even op pad, en nemen we onderweg ergens een Lemon Granite, bij ons zou je zeggen een Slush Puppie citroen. Wel lekker fris.

Hierna even weer naar de kamer waar ik het eerste deel kan zien van de race van onze nieuwe wereldkampioen Max Verstappen. Ik heb het toto even na de eerste pitstop kunnen zien, daarna zijn we weer op pad gegaan om weer iets te eten. Hierna wilden we nog een ijsje halen maar de ijssalon die we op het oog hadden is helaas al gesloten, dus vanavond geen ijs. Dat halen we deze week nog wel weer in.

Morgen gaan we weer op zoek naar de auto die deze dagen in de parkeergarage op ongeveer 10 minuten lopen heeft gestaan, Dan moeten we weer bijna 3 uur rijden naar onze volgende locatie Gallipoli in het zuiden van Puglia.