Op naar Parghelia

27 september 2023 - Tropea, Italië

27 september 2023 – Op naar Parghelia.

Een aardige reisdag, morgen gaan we over naar Sicilië, vandaag een reis van ruim 200 kilometer naar Parghelia, een voorstadje van Tropea. Mooi langs de kust gereden via de SS18 (grotendeels) en dan een stop gemaakt in Diamate, een stad bekend om de verschillende soorten pepertjes en het festival begin september, die hebben we dus gemist en in het stadje was ook niet heel veel te merken van de pepertjes, alleen in de souvenirwinkels en een verkopertje langs de weg die vanuit de auto zijn landbouwproducten, vooral pepertjes en uien aan de man probeerde te brengen. We hebben er wel een lekker kopje koffie gedronken, waarna we verder zijn gereden. Onderweg nog een keer gestopt voor een broodje en tegen twee uur aangekomen bij ons onderkomen voor één nacht Borgo Degli Dei een B&B met een groot aantal kamers. Wij hebben kamer 212 met een eigen groot terras met uitzicht op strand en de haven van Tropea, echt niet slecht. We kleden ons snel om en gaan naar het zwembad waar de bedjes al klaar staan en vooral Berty in de zon kan gaan liggen. Ik verveel me nogal snel en besluit een ommetje te gaan maken, even naar het strand dat beneden ons ligt aan het mooie blauwe water, wel een stevige daal- en klimpartij. Dan kijk ik nog even bij Berty en dan ga ik naar de kamer om een stukje te tikken en te kijken waar we vanavond een hapje kunnen gaan eten.

1. Everlien:
    27 september 2023